Role of Vloggers in Marketing Communication Strategy

Thesis title: Role of Vloggers in Marketing Communication Strategy
Author: Rubele, Enrico
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
The subject of analysis of “Role of Vloggers in Marketing Communication Strategy” is the demonstration on whether it is advantageous for firms to cooperate with video bloggers for the promotion of their products and services. Moreover, the study presents how this alternative marketing communication strategy impacts purchase behaviors of vlogs’ viewers. The design of the document includes an introduction on the terminology needed to understand the topic, a collection of hard data describing vlogging as a marketing trend, a review of the academic works so far published and the results of the primary quantitative research conducted on a sample of vlogs’ viewers. The findings show a great influencing power of vloggers on their followers, thanks to their perceived expertise and impartiality when reviewing consumer goods, especially those sold online.
Keywords: blog; bloggers; vlog; vloggers; youtubers; word-of-mouth; eWOM; opinion leader; online influencer
Thesis title: Role Vloggerů v Marketingové Komunikační Strategii
Author: Rubele, Enrico
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Předmětem práce "Role Vloggerů v Marketingové Komunikační Strategii" je analýza toho, zda je pro firmy výhodné spolupracovat s video blogery na propagaci svých produktů a služeb. Práce se dále zaměřuje na zjištění, jak aplikace strategie alternativní marketingové komunikace ovlivňuje nákupní chování diváků vlogů. Práce obsahuje úvod do terminologie potřebné k pochopení tématu, shrnutí tvrdých dat popisujících vlogging jako marketingový trend, přehled dosud publikovaných akademických prací a výsledky primárního kvantitativního výzkumu provedeného na vzorku diváků vlogů. Zjištění ukazují, že vlogeři mají významný vliv na své diváky, a to díky tomu, že diváci vlogerům přisuzujíc odbornost a nestrannost při přezkumu spotřebního zboží, zejména takového, které se prodává online.
Keywords: blog; bloggers; vlog; vloggers; youtubers; word-of-mouth; eWOM; opinion leader; online influencer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 5. 2017
Date of submission: 1. 5. 2018
Date of defense: 7. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62012/podrobnosti

Files for download

    Last update: