Modification of consumer purchasing decisions at holiday choosing

Thesis title: Modifikácia kúpneho rozhodovania spotrebiteľa pri výbere dovolenky
Author: Rimská, Lýdia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kubínová, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je odkrytie osobitých diferenciácií v kúpnom rozhodovaní, ovplyvňujúcich faktorov v oblasti výberu dovolenky a v nadväznosti na to navrhnúť možné prístupy k nastaveniu marketingových aktivít, ktoré rešpektujú uvedené diferenciácie. Prvá časť diplomovej práce sa zaoberá teoretickým vymedzením jednotlivých pojmov súvisiacich s problematikou kúpneho rozhodovania. V druhej časti sekundárne dáta získané výskumom MML-TGI a primárne dáta získané vlastným dotazníkovým výskumom odkryli päť segmentov cestovateľov, ktorý sa odlišujú v rôznych polohách cestovania. Tieto diferenciácie sa odrážajú v odlišne zvolených marketingových prístupoch, rešpektujúcich charakter kúpnych rozhodovacích procesov, preferencií, hodnôt a psychologických vlastností členov segmentov.
Keywords: segmentácia ; Spotrebiteľské chovanie; dovolenka; kúpny rozhodovací proces
Thesis title: Modifikace kupního rozhodování spotřebitele při výběru dovolené
Author: Rimská, Lýdia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kubínová, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je odkrytí osobitých diferenciací v kupním rozhodování, ovlivňujících faktorů v oblasti výběru dovolené a v návaznosti na to navrhnout možné přístupy k nastavení marketingových aktivit, které respektují uvedené diferenciace. První část diplomové práce se zabývá teoretickým vymezením jednotlivých pojmů spojených s problematikou kupního rozhodování. Ve druhé části sekundární data získaná výzkumem MML-TGI a primární data získaná vlastním dotazníkovým výzkumem odkryli pět segmentů cestovatelů, který se liší v různých polohách cestování. Tyto diferenciace se odrážejí v odlišně zvolených marketingových přístupech, respektujících charakter kupních rozhodovacích procesů, preferencí, hodnot a psychologických vlastností členů segmentů.
Keywords: Spotřebitelské chování; dovolená; Kupní rozhodovací proces; Segmentace
Thesis title: Modification of consumer purchasing decisions at holiday choosing
Author: Rimská, Lýdia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kubínová, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The goal of the master thesis is to uncover individual differences in purchasing decision-making, factors influencing holiday selection, and then to suggest possible approaches in setting up marketing activities that respect these differences. The first part of the master thesis deals with the definitions of key terms related to the issue of purchasing decision making. In the second part, secondary data obtained by the MML-TGI research and primary data obtained from own survey revealed five segments of travellers that differ in different travel aspects. These differentiations are reflected in differently chosen marketing approaches that respect the character of purchasing decisions process, preferences, values, and psychological features of segment members.
Keywords: Consumer behaviour; holiday; buying decision process; segmentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2017
Date of submission: 2. 5. 2018
Date of defense: 19. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63634/podrobnosti

Files for download

    Last update: