Analysis of emotional appeals in proposed online advertising

Thesis title: Analysis of emotional appeals in proposed online advertising
Author: Jiráček, Jindřich
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: English
Abstract:
The content of this bachelor thesis is an analysis of emotional appeals in proposed online advertising. The realization and evaluation of this analysis is also the aim of the work. The subject of the theoretical part is literary research, which tries to summarize the knowledge about advertising, it´s perception, emotions and marketing communication of the universities. The methodical part is based on the description of the methods used for collecting primary data. It clarifies the limitations of research and apprise with the research sample. The practical part is processed in the form of an analysis of the obtained primary data, when the eye tracking outputs are compared and supplemented by respondents' statement. This section also includes discussions and conclusions, that helped to achieve the goal.
Keywords: emotional appeals; emotion; online advertising; neuromarketing; marketing; Faculty of management; eye tracking
Thesis title: Analýza emocionálních apelů v navržené online reklamě
Author: Jiráček, Jindřich
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: English
Abstract:
Obsahem této baklařské práce je analýza emocionálch apelů v navržené online reklamě. Provedení a vyhodnocení této analýzy je taktéž cílem práce. Předmětem teoretické části je literární rešerše, která se snaží shrnout poznatky ohledně reklamy, jejího vnímání, emocí a marketingové komunikace vysokých škol. Metodická část je založena na popisu metod, které byly použity pro sběr primárních dat. Objasňuje limitace výzkumu a seznamuje s výzkumným vzorkem. Praktická část je zpracována formou analýzy získaných primárních dat, kdy jsou eye trackingové výstupy porovnány a doplněny výpověďmi respondentů. Tato část obsahuje i diskuzi a vyvození jednotlivých závěrů, jenž dopomohly k naplnění cíle.
Keywords: marketing; Fakulta managementu; emoce; emocionální apely; neuromarketing; eye tracking; online reklama

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2017
Date of submission: 3. 5. 2018
Date of defense: 31. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62957/podrobnosti

Files for download

    Last update: