The Current State of E-Commerce in the Luxury Industry

Thesis title: The Current State of E-Commerce in the Luxury Industry
Author: Tazieva, Fliuza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zlatić, Marija
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
AbstractThe thesis attempts to investigate the current state of online commerce taking into account the perspective of the luxury brand’s online engagement and the consumer’s attitude towards the internet commerce. In order to obtain the necessary information for proposed research topic, the author first investigates the phenomena using secondary literature, and afterwards, collects all necessary data using the empirical approach in order to obtain the primary data. As result the author attempts to draw appropriate conclusions combining the collected information. The investigation shows that the current state of online commerce presupposes the fact that, despite the incompatibility of internet and luxury concepts, the majority of luxury companies have managed to successfully integrate their business into the digital technology. The companies are becoming more adaptable to rapidly changing consumer behavior. Although the principle of adaptability is not quite common for traditional luxury houses. On the other side, the results of conducted research also demonstrate that for the majority of luxury consumers, the internet is an indispensable tool in the decision-making process. However, there is a still a room for improvement as, especially for luxury products, the internet as a purchasing channels hasn’t been yet widely accepted by affluent consumer, due to a number of trust-related issues.
Keywords: online commerce; luxury industry; e-shopping
Thesis title: The Current State of E-Commerce in the Luxury Industry
Author: Tazieva, Fliuza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zlatić, Marija
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
AbstraktPráce se pokouší zkoumat současný stav on-line obchodu s přihlédnutím k perspektivě online angažovanosti luxusních značek a postojů spotřebitele k internetovým obchodům. Za účelem získání potřebných informací pro navrhované výzkumné téma autorka nejdříve zkoumá jevy pomocí sekundární literatury a poté shromažďuje všechna potřebná data empirickým způsobem za účelem získání primárních dat. V důsledku toho se autor pokouší vyvodit vhodné závěry pomoci kombinování shromážděných informací. Šetření ukazuje, že současný stav online obchodu předpokládá skutečnost, že i přes neslučitelnost internetových a luxusních konceptů se většině luxusních společností podařilo úspěšně integrovat své podnikání do digitální technologie. Společnosti se stále více přizpůsobují rychle se měnícímu chování spotřebitelů. Ačkoli aktuální zásada přizpůsobivosti není běžná pro tradiční luxusní domy. Na druhé straně výsledky provedeného výzkumu také ukazují, že pro většinu luxusních spotřebitelů je internet klíčovým nástrojem v rozhodovacím procesu. Existuje však ještě prostor pro zlepšení, zvláště u luxusních výrobků, pro které není internet jako nákupní kanál dosud široce akceptován zámožným spotřebitelem kvůli řadě otázek souvisejících s důvěrou.
Keywords: digitalizace; luxusní podnikání; online obchod

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 5. 2017
Date of submission: 2. 5. 2018
Date of defense: 28. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62116/podrobnosti

Files for download

    Last update: