Impact of the employer’s brand on students from VŠE and their decision about a future employer

Thesis title: Vliv značky zaměstnavatele na rozhodování studentů VŠE o budoucím zaměstnání
Author: Görschelová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Palíšková, Marcela
Opponents: Šmíd, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký vliv má budování značky zaměstnavatele na studenty Vysoké školy ekonomické v Praze při rozhodování o budoucím zaměstnavateli. Teoretická část práce přibližuje témata značky zaměstnavatele a HR marketingu, která jsou aktuální vzhledem k situaci na trhu práce v České republice. V praktické části je analyzován vztah studentů k nabízeným charakteristikám zaměstnavatelů metodou dotazníkového šetření. Výstupem této analýzy je zhodnocení nástrojů použitých k tvorbě značky zaměstnavatele a hodnot, které jsou pro studenty VŠE nejdůležitější. Výsledek tohoto zkoumání mohou využít společnosti jako inspiraci pro vybrání správné strategie k budování značky zaměstnavatele v rámci Vysoké školy ekonomické v Praze.
Keywords: značka zaměstnavatele; HR marketing; Vysoká škola ekonomická v Praze
Thesis title: Impact of the employer’s brand on students from VŠE and their decision about a future employer
Author: Görschelová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Palíšková, Marcela
Opponents: Šmíd, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to find out, how employer’s brand influences students of the University of Economics in Prague during their decision-making process about a future employer. The theoretical part of the thesis explains the topic of employer brand and HR marketing, that are current regarding the situation on the labour market in the Czech Republic. The practical part analyses a student’s relationship towards specific characteristics of employers with the aid of questionnaire survey. The result of this analysis is evaluation of tools used for Employer Branding and evaluation of values that are important for students ofVSE. Results can be used as an inspiration for companies to set the right strategy for building an effective Employer Brand within the University of Economics in Prague.
Keywords: University of Economics in Prague; Employer Brand; HR Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2017
Date of submission: 4. 5. 2018
Date of defense: 8. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62777/podrobnosti

Files for download

    Last update: