Marketing communication of selected company

Thesis title: Marketingová komunikace vybrané společnosti
Author: Nováková, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Sýkora, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti PEPCO v České republice. Blíže se zaměřuje na reklamu společnosti, podporu prodeje, direct e-mailing, velká část práce je věnována působení společnosti na sociálních sítích, konkrétně na Facebooku a Instagramu. Cílem práce je popsat marketingovou komunikaci společnosti PEPCO a poskytnout doporučení ke zlepšení komunikace. Dále zhodnotit množství reakcí, které vyvolávají placené reklamy na Facebooku a určit tak, jaký formát je z tohoto hlediska lepší. Data budou sbírána ze správce reklam na Facebooku a následně hodnocena. Dalším cílem práce je celkově zhodnotit působení společnosti PEPCO na sociálních sítích, konkrétně na Facebooku a Instagramu. Ke zhodnocení bude provedeno 8 expertních rozhovorů se specialisty na digitální marketing a sociální sítě. Tyto rozhovory budou metodou kódování vyhodnoceny, a z nich interpretovány doporučení pro společnost. Závěry a doporučení této diplomové práce by společnost měla zvážit a pokusit si je zapracovat do své komunikace.
Keywords: Komunikační mix; Sociální sítě; Marketingová komunikace
Thesis title: Marketing communication of selected company
Author: Nováková, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Sýkora, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master’s thesis analyses the marketing communication of PEPCO in the Czech Republic. Closer focuses on company advertising, sales promotion, direct e-mailing, much of the work is devoted to social media, specifically Facebook and Instagram. The aim of the thesis is to describe marketing communication of PEPCO and provide recommendations for improvement of communication. Subsequently, evaluate the amount of feedback that are caused by paid Facebook Ads and determine what format is better from this point of view. The data will be collected from the Facebook Ads manager and then evaluated. Another aim of the thesis is to evaluate the activity of PEPCO on social media networks, specifically Facebook and Instagram. 8 expert interviews with digital marketing and social networking experts will be carried out. These interviews will be evaluated using the coding method and interpreted recommendations for the company. The conclusions and recommendations of this thesis should be considered by the company and tried to incorporate them into their communication.
Keywords: Marketing communication; Communication mix; Social media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2017
Date of submission: 6. 5. 2018
Date of defense: 6. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63102/podrobnosti

Files for download

    Last update: