Online marketing communication strategy for a metal furniture seller

Thesis title: Strategie online marketingové komunikace prodejce kovového nábytku
Author: Hrabáková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Svoboda, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je na základě analýzy stávající online marketingové komunikace navrhnout strategii pro zlepšení výkonnosti elektronického obchodu provozovaného společností TechnoBank. Tato firma se zabývá prodejem kovového průmyslového nábytku a působí tedy na B2B trhu. Teoretická část je proto věnována specifikům online marketingové komunikace v mezifiremním prostředí. V rámci praktické části jsou použita data z nástroje Google Analytics pro analýzu návštěvnosti webu a chování návštěvníků z jednotlivých zdrojů. Dále je zhodnoceno dosavadní využití jednotlivých nástrojů online marketingové komunikace, i v porovnání s konkurencí. Následně jsou konkretizovány komunikační cíle pro definovanou cílovou skupinu a navrženy kroky pro jejich dosažení, včetně akčního plánu a rozpočtu na následujících 6 měsíců. Navržená opatření směřují k odstranění nedostatků v akvizici nových uživatelů webu a k identifikaci a rozvoji potenciálních firemních zákazníků.
Keywords: Online marketing; online marketingová komunikace; B2B marketingová komunikace
Thesis title: Online marketing communication strategy for a metal furniture seller
Author: Hrabáková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Svoboda, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is to formulate a strategy for improving the performance of an e-shop, based on an analysis of its current online marketing communications. The e-shop is run by the company TechnoBank, which is an industrial metal furniture seller, operating on the B2B market. The theoretical part of the thesis is therefore focused on the specifics of online marketing communications among companies. In the practical part, data from Google Analytics are used for traffic source analysis and analysis of the visitors’ behaviour. The current usage of individual online marketing communication tools is assessed as well, in comparison with competitors. The final part concretizes communication goals for the target group and suggests actions for their achievement, including an action plan and budget estimate. The proposed measures focus on removing deficiencies in acquisition of new web users and on identification and nurturing of potential business customers.
Keywords: online marketing communication; B2B marketing communication; Online marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2017
Date of submission: 7. 5. 2018
Date of defense: 6. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63442/podrobnosti

Files for download

    Last update: