Design and Implementation of PPC Campaign for the Faculty of Management, University of Economics in Prague

Thesis title: Návrh a realizace PPC kampaně pro Fakultu managementu VŠE
Author: Kuncl, Šimon
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce shrnuje nejaktuálnější poznatky potřebné k tvorbě PPC kampaně ve vyhledávací a obsahové síti systému Google Adwords. Následně je aplikuje na reálné kampani k přijímacímu řízení na Fakultu managementu VŠE. Práce se věnuje jak samotné výstavbě kampaně, tak strategickému plánování celého procesu. Informuje, jak se marketingové kanály navzájem ovlivňují a věnuje se sladění PPC, SEO a webu tak, aby docházelo k požadovanému synergickému efektu. K plánování je využíváno STDC frameworku, na jehož základě bylo uzpůsobeno znění reklam dle fáze rozhodování, ve které se zájemce o studium nachází. Tím je přinášeno mnohem personalizovanější sdělení. Dosažené poznatky mohou být využity jak pro instituce vysokých škol, tak pro oblast e-commerce.
Keywords: Avinash Kaushik; Online marketing; PPC; Google Adwords; STDC framework
Thesis title: Design and Implementation of PPC Campaign for the Faculty of Management, University of Economics in Prague
Author: Kuncl, Šimon
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor Thesis summarizes the most up-to-date knowledge needed to create a PPC campaign in the Google Adwords search and content network. They are subsequently applied for the real campaign for the admission procedure to the Faculty of management at the University of Economics in Prague. The work is devoted to both, the construction of the campaign and the strategic planning of whole process. It describes, how marketing channels interact with each other and how to use PPCs, SEOs, and a website to achieve the desired synergy effect. The STDC framework is used for a strategic and content planning, in order to adapt ads according to the decision-making phase, in which the applicant is located. This provides a much more personalized message leading to better metrics. Acquired results can be used both for university purposes and for e-commerce.
Keywords: Online marketing; PPC; STDC framework; Google Adwords; Avinash Kaushik

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 4. 2016
Date of submission: 7. 5. 2018
Date of defense: 12. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57467/podrobnosti

Files for download

    Last update: