Consumer protection in the wine market in the Czech Republic

Thesis title: Ochrana spotřebitele na trhu s vínem v ČR
Author: Dvořáková, Renata
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Mádl, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce s názvem „Ochrana spotřebitele na trhu s vínem v České republice“ má za cíl identifikovat hlavní faktory ovlivňující spotřebitele při výběru vína. Dalším cílem je zjistit jaký mají přístup k reklamaci výrobci, prodejci, spotřebitelé a hlavně jaké důvody vedou spotřebitele k reklamaci. Toho bude dosaženo pomocí kvalitativních rozhovorů přímo s výrobci vína, s prodejci a se spotřebiteli, kteří již mají nějakou zkušenost s reklamací vinných produktů. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, ochrana spotřebitele a její legislativa týkající se vinařství v České republice. V praktické části jsou zpracovány jednotlivé rozhovory a na závěr poskytnuta praktická doporučení pro spotřebitele.
Keywords: spotřebitel; legislativa; reklamace; víno; ochrana spotřebitele
Thesis title: Consumer protection in the wine market in the Czech Republic
Author: Dvořáková, Renata
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Mádl, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Bachelor thesis „Consumer protection in the wine market in the Czech Republic“ is to analyze the main factors which influence consumers' selection of wine. The next goal is to find out the attitude of producers, sellers and consumers towards complaints and primary to find out the reasons leading the consumers to complain. This will be achieved through qualitative interviews with wine producers, retailers and consumers who already have some experience with wine complaint. The theoretical part defines basic concepts, consumer protection and its legislation concerning a wine sector in the Czech Republic. The individual interviews are processed in the practical part and recommendations are at the end.
Keywords: consumer protection; wine; legislation; complaint; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2017
Date of submission: 8. 5. 2018
Date of defense: 23. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63835/podrobnosti

Files for download

    Last update: