Current trends in public relations from the perspective of Czech PR agency

Thesis title: Aktuální trendy v public relations z pohledu české PR agentury
Author: Darebník, Radim
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Drozdová, Alexandra
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce zkoumá aktuální trendy v rámci agenturní praxe public relations. V návaznosti na analýzu dat získaných pomocí sekundárního i primárního výzkumu v jedné české PR agentuře autor předkládá výčet šesti současných trendů z této oblasti marketingové komunikace. Komparativní mediální analýza reálných dat ze dvou komunikačních PR kampaní v časovém rozmezí více než čtyř let, společně s provedenými individuálními rozhovory s experty podílejícími se na jejich realizaci, umožňují autorovi v závěru reflektovat trendy, které formují každodenní činnost praktiků PR agentur – vzrůstající význam influencerů na sociálních sítích, přesun pozornosti publik mezi jednotlivými mediatypy, nutnost kvalitního media relations, spolupráce s celebritami, zaujetí různě zaměřených médií a využívání metody AVE k měření výsledků kampaní.
Keywords: media relations; marketingová komunikace; public relations; PR agentura; on-line komunikace
Thesis title: Current trends in public relations from the perspective of Czech PR agency
Author: Darebník, Radim
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Drozdová, Alexandra
Thesis language: Česky
Abstract:
Master thesis examines the current trends of public relations in the agency practice. The author presents a list of six current trends in this area of marketing communication analysing data obtained through secondary and primary research in one Czech PR agency. A comparative media analysis of real data from two communication PR campaigns over a period of more than four years together with open? interviews with the experts involved in their realization allows the author to reflect the trends that shape the daily activities of PR agencies: the growing importance of influencers on social media, the change of media attention across media, the need for high-quality media relations, the collaboration with celebrities, the addressing differently focused media and using the AVE method to measure campaign results.
Keywords: public relations; PR agency; marketing communication; on-line communication; media relations

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2017
Date of submission: 8. 5. 2018
Date of defense: 6. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63302/podrobnosti

Files for download

    Last update: