Marketing strategy of the company CIME, s. r. o

Thesis title: Marketingová strategie firmy CIME, s. r. o
Author: Hubková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Štefl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu marketingové strategie firmy CIME, s. r. o. V první části jsou vylíčeny teoretická východiska z oblasti marketingového mixu, dále pak z analýzy konkurence. Metodologická část vysvětluje pojmy jako je hloubkový rozhovor a mystery shopping, následně pak ukazuje konkrétní použití těchto dvou metod v praktické části. Praktická část této práce se zaměřuje na analýzu marketingového mixu firmy CIME, s. r. o., pomocí osobních hloubkových rozhovorů. V další části je provedena analýza konkurence pomocí Porterova modelu pěti sil. Následuje průzkum konkurence pomocí mystery shoppingu a jeho vyhodnocení. Nakonec jsou předvedeny návrhy a doporučení na zlepšení kvality služeb firmy CIME, s. r. o.
Keywords: marketingový mix; Marketing; mystery shopping; CIME, s. r. o.; analýza konkurence
Thesis title: Marketing strategy of the company CIME, s. r. o
Author: Hubková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Štefl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor Thesis focuses on the analysis marketing strategy of the company CIME, s. r. o. The first part describes the theoretical basis of marketing mix, then an analysis of the competition. The methodological part describes terms such as interview and mystery shopping, then this part shows specific application of these two methods in the practical part of the thesis. The practical part focuses on the analysis of marketing mix of the company CIME, s. r. o., with the help of personal interviews. In the next part the analysis of the competition is executed with the help of Porter´s Five Forces. This is followed by the survey of the competition by using the method mystery shopping and then its evaluation. At the end proposals are shown and suggestions for improings the quality of the company CIME, s. r. o. are given.
Keywords: marketing mix; analysis of the competition; mystery shopping; CIME, s. r. o.; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 5. 2017
Date of submission: 9. 5. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62227/podrobnosti

Files for download

    Last update: