How national culture influences perception and learning in teams, which consists of people from different cultural backgrounds

Thesis title: Vplyv národnej kultúry na tímovú prácu a učenie sa v skupine ľudí s rôznym kultúrnym zázemím
Author: Mydlová, Natália
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lorencová, Hana
Opponents: Hubinková, Zuzana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Organizácie budú naďalej pociťovať nedostatok efektívneho a kvalitného tímového výkonu, ak nebude plne venovaná pozornosť kontextovým premenným vo vzťahu k perspektíve učiaceho sa v tímovej práci a učení, už pri práci na medzinárodných študentských projektoch. Kvôli tomu je témou tejto diplomovej práce vnímanie vplyvu kultúry na učenie sa medzinárodných študentov. Cieľom tejto práce je hlbšie porozumenie toho, ako národná kultúra ovplyvňuje vnímanie tímovej práce a procesov učenia sa v kontexte medzinárodných študentov z rôznych kultúrnych zázemí. Teoretická časť sa zameriava na tímové učenie, empirické modely tímového učenia a vplyv kultúry na tímové učenie. Na teoretickú časť nadväzuje časť metodologická, ktorá popisuje postupy metód výskumu k vypracovaniu tejto práce. Posledná časť práce je orientovaná na analýzu hĺbkových rozhovorov arménskych, talianskych, slovenských, českých a španielskych študentov. Vlastný výskum v kvalitatívnej forme odkryl vnímanie tímových procesov študentami a faktory, ktoré podporujú či brzdia synergické učenie sa v tíme. Na základe výsledkov analýzy rozhovorov sú navrhnuté odporúčania, ktoré by mohli pomôcť k podpore učenia sa tímu ako celku.
Keywords: študentský tím; kultúra; vedenie multikultúrneho tímu; tímové učenie; učiaca sa organizácia
Thesis title: Vliv národní kultury na práci v týmu a učení se ve skupině lidí s odlišným kulturním zázemím
Author: Mydlová, Natália
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lorencová, Hana
Opponents: Hubinková, Zuzana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Organizace budou nadále pociťovat nedostatek efektivního a kvalitního týmového výkonu, pokud nebudou plně věnovat pozornost kontextovým proměnným ve vztahu k perspektivě učení se při týmové práci a učení, už při práci na mezinárodních studentských projektech. Z tohoto důvodu je tématem diplomové práce vnímání vlivu kultury na učení se mezinárodních studentů. Cílem této práce je hlubší porozumění tomu, jak národní kultura ovlivňuje vnímání týmové práce a procesy učení se v kontextu mezinárodních studentů z různého kulturního zázemí. Teoretická část se zaměřuje na týmové učení, empirické modely týmového učení a vliv kultury na týmové učení. Následně navazuje část metodologická, která popisuje postupy metod výzkumu k vypracování této práce. Poslední část je orientovaná na analýzu hloubkových rozhovorů s arménskými, italskými, slovenskými, českými a španělskými studenty. Vlastní kvalitativní výzkum odkryl vnímání týmových procesů studenty a odhalil faktory, které podporují, nebo brzdí synergické učení se v týmu. Na základě výsledků analýzy rozhovorů jsou navržena doporučení, která by mohla podpořit učení se týmu jako celku.
Keywords: týmové učení; kultura; tým studentů; vedení multikulturního týmu; učící se organizace
Thesis title: How national culture influences perception and learning in teams, which consists of people from different cultural backgrounds
Author: Mydlová, Natália
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lorencová, Hana
Opponents: Hubinková, Zuzana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Organizations will continue to experience a lack of efficient and quality team performance unless they don't put attention to contextual variables in relation to the perspective of a learner in teamwork and learning process in international student projects. Therefore, the main theme of the thesis is perceptions of international students on cultural influence on learning in multicultural teams. The main objective of this thesis is to analyze and understand how national culture influences perceptions of teamwork and processes of learning in multicultural teams. Theoretical part defines the basic concepts related to team learning, empirical models of team learning and influence of culture on team learning. The theoretical part is followed by the methodological part, which describes research methods used in this thesis. The last part of the thesis analyses depth interviews with students from Armenia, Italy, Slovakia, Czech Republic and Spain. Research reveals perceptions of students on team learning processes and factors, which support or hinder synergistic learning in the team. Based on the results of the research, few recommendations are proposed. Those recommendations aim to support learning in the team as a whole.
Keywords: student team; team learning; leading multicultural team; learning organization ; culture

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2017
Date of submission: 10. 5. 2018
Date of defense: 1. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64367/podrobnosti

Files for download

    Last update: