Marketing in non–profit organization

Thesis title: Marketing v neziskové organizaci
Author: Tran, Hai Yen
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Leová, Thi Huyen Trang
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá uplatněním marketingu v neziskových organizacích, a to konkrétně v organizaci Pet Heroes. Cílem této práce je zanalyzovat a zhodnotit dosavadní marketingovou strategii neziskové organizace Pet Heroes a na základě poskytnutých informací zpracovat návrhy a doporučení pro zlepšení současného marketingu, aby se organizace dostala do povědomí více lidí. Teoretická část je zaměřená na definici pojmů z oblasti marketingu, především: marketing v neziskových organizacích, marketingový mix a nezisková organizace. Praktická část práce je dále zaměřená na marketingovou analýzu neziskové organizace Pet Heroes s použitím hloubkového rozhovoru, marketingového mixu a situační analýzy. Na základě těchto analýz a poskytnutých informací, jsou dále navrhnuty doporučení pro případné zlepšení marketingu v dané organizaci.
Keywords: Marketing; neziskový sektor; marketingový mix; útulky pro zvířata; marketingová strategie
Thesis title: Marketing in non–profit organization
Author: Tran, Hai Yen
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Leová, Thi Huyen Trang
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the use of marketing in non-profit organizations, especially in Pet Heroes organization. The aim of this thesis is to analyze and evaluate the existing marketing strategy of the non-profit organization Pet Heroes and based on the information provided, develop proposals and recommendations for improvement of current marketing for the organization to becomes aware of more people. The theoretical part focuses on the definition of concepts in the field of marketing, especially: marketing in non-profit organizations, marketing mix and non-profit organization. The practical part is focused on the marketing analysis of the Pet Heroes non-profit organization using in-depth interview, marketing mix and situational analysis. Based on these analyzes and provided information, recommendations are suggested for possible marketing improvement in the organization.
Keywords: marketing mix; non-profit sector; Marketing ; marketing strategy; animal shelters

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2017
Date of submission: 10. 5. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63636/podrobnosti

Files for download

    Last update: