Innovativeness and marketing of onco treatments in Visegrad four

Thesis title: Inovativnost a marketing onkologických léčiv na trzích Visegrádské čtyřky
Author: Míková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Šlégl, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnotit inovativnost trhů s onkologickými přípravky v rámci zemí Visegrádské čtyřky a posoudit vliv a roli regulací a marketingu. Práce shrnuje legislativní rámec zdravotnictví a farmaceutického průmyslu pro tyto země a zároveň specifikuje marketingové možnosti v takovém prostředí. Provedená analýza sekundárních i primárních dat přináší informace o inovativnosti jednotlivých trhů, kdy Polsko a Česká republika patří mezi země s nejlepším přístupem onkologických pacientů k inovativní léčbě oproti poslednímu Slovensku. Regulatorní prostředí působí na každý trh odlišně oproti marketingu, který je v rámci regionu velice podobný. Komunikační kanály se upravují spíše podle stádia života léčivého přípravku, popřípadě terapeutické skupiny.
Keywords: regulace; farmaceutický průmysl; marketing; Inovativnost
Thesis title: Innovativeness and marketing of onco treatments in Visegrad four
Author: Míková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Šlégl, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master thesis is to evaluate the inovativeness of oncology treatment markets in the Visegrad four countries and asses the influence and role of regulations and marketing. The thesis summarizes the legal and marketing environment in all countries and defines the specifics for each market. The analysis of both primary and secondary data brings the information on inovativeness of all markets where Poland and Czech Republic are scored as the best ones, while Slovakia the worst. Legal environment influences differently each market whereas marketing shows similar features in all countries. Communication channels are adjusted according to the stage of molecule life or based on the characteristics of therapeutic area.
Keywords: inovativeness; pharmaceutical industry; marketing; regulations

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2017
Date of submission: 11. 5. 2018
Date of defense: 12. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64337/podrobnosti

Files for download

    Last update: