Perceived brand equity of the brand Alpine Pro in the Czech market

Thesis title: Vnímaná hodnota značky Alpine Pro na českém trhu
Author: Novosadová, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vnímanou hodnotou značky Alpine Pro na českém trhu. Analýza vnímané hodnoty značky Alpine Pro vychází z Kellerova modelu budování hodnoty značky, jehož smyslem je sestavení pyramidy rezonance značky. Vlastní výzkum v této práci je zaměřen na spotřebitele ve věkové kategorii 18-39 let a je realizován prostřednictvím online dotazníkového šetření. Práce si klade za cíl zjistit, jaká je vnímaná hodnota značky Alpine Pro na českém trhu mezi spotřebiteli ve věkové kategorii 18-39 let. Dále také zkoumá, zda se liší vnímaná hodnota značky Alpine Pro mezi muži a ženami a zda existuje nějaká souvislost mezi nejoblíbenějším sportem respondentů a vnímanou hodnotou značky Alpine Pro. Na základě analýzy získaných dat je sestrojena pyramida rezonance značky Alpine Pro, která zobrazuje ucelený pohled na vnímanou hodnotu značky. S využitím primárních a sekundárních dat jsou v závěru práce navržena strategická a taktická doporučení pro značku Alpine Pro, která by mohla vést ke zlepšení její image a vnímané hodnoty především u spotřebitelů ve věkové kategorii 18-39 let.
Keywords: hodnota značky; pyramida rezonance značky; Alpine Pro; značka
Thesis title: Perceived brand equity of the brand Alpine Pro in the Czech market
Author: Novosadová, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's Thesis examines the perceived brand equity of the brand Alpine Pro in the Czech market. The analysis of the perceived brand equity of the brand Alpine Pro is based on the Keller's customer-based brand equity model, which explains the creation of the brand resonance pyramid. The actual research in this work is aimed at consumers in the age group 18-39 years and is conducted through the online questionnaire. The thesis aims to find out what is the perceived brand equity of the brand Alpine Pro in the Czech market among consumers in the age group 18-39 years. It also examines whether there is a difference between men and women in a perception of the brand and whether there is any connection between the most favorite sport of the respondents and the perceived brand equity of the brand. A brand resonance pyramid of the brand Alpine Pro, which shows a comprehensive view of the brand equity is created based on the data analysis. Strategic and tactical recommendations for the brand Alpine Pro, which could improve its image and perceived brand equity especially for the consumers in the age of 18-39 years, are proposed at the end of the thesis based on the primary and secondary data.
Keywords: Brand; Brand equity; Brand resonance pyramid; Alpine Pro

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2017
Date of submission: 11. 5. 2018
Date of defense: 19. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64131/podrobnosti

Files for download

    Last update: