Happiness and flourishing of Millenials working in corporations

Thesis title: Šťastie a optimálne prospievanie zamestnancov generácie mileniálov v korporátnom prostredí
Author: Harčárová, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lorencová, Hana
Opponents: Jarošová, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Ústrednou témou diplomovej práce je šťastie a jav flourish (optimálne prospievanie), ktoré definoval americký psychológ Robert Selingman. Cieľom práce bolo vykonať sondu do problematiky šťastia Milleniálov v korporáciách a poskytnúť vodítko pre ďalšie výskumy. Na dosiahnutie tohoto cieľa bola zvolená metodika v kvantitatívnej aj kvalitatívnej podobe. Na vzorku dvoch korporátnych spoločností so sídlom v Prahe, bol testovaný dotazník PERMA Profiler, ktorý je štandardizovanou formou merania šťastia a boli vykonané pološtrukturované rozhovory na vzorku 6 respondentov z rovnakých spoločností. Výsledky dotazníku na skúmanom vzorku nepotvrdili hypotézu, že sú Milleniáli v korporáciách menej šťastný než ich predchádzajúce generácie. Cieľom kvalitatívnej časti, pološtrukturovaných rozhovorov, bolo definovať faktory súvisiace s prácou v korporáte, ktoré pozitívne vplývajú na ich šťastie a optimálne prospievanie. Výsledkom bolo zistenie, čo pripieva ku šťasiu respondentov výskumu. Veľkú časť ich šťastia ovplyvňujú udalosti a a osoby súkromného života. Z faktorov špecifických pre korporát im k šťastiu prispieva význam, ktorý v práci nachádzajú, kolektív, finančné a nefinančné benefity a ohodnotenie, spätná väzba a vzdelanie, ktoré im spoločnosť poskytuje a dáva im možnosť sa zlepšovať.
Keywords: Milleniáli; korporátne prostredie; osobná pohoda; šťastie; optimálne prospievanie
Thesis title: Štěstí a optimální prospívání zaměstnanců generace mileniálů v korporátním prostředí
Author: Harčárová, Andrea
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lorencová, Hana
Opponents: Jarošová, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Ústředním tématem diplomové práce je štěstí a jev flourish (optimálně prospívání), které definoval americký psycholog Robert Selingman. Cílem práce bylo provést sondu do problematiky štěstí Milleniálů v korporacích a poskytnout vodítko pro další výzkumy. K dosažení tohoto cíle byla zvolena metodika v kvantitativní i kvalitativní podobě. Na vzorku dvou korporátních společností se sídlem v Praze, byl testován dotazník PERMA Profiler, který je standardizovanou formou měření štěstí a byly provedeny polostrukturované rozhovory na vzorku 6 respondentů ze stejných společností. Výsledky dotazníku na zkoumaném vzorku nepotvrdily hypotézu, že jsou Milleniáli v korporacích méně šťastný než jejich předchozí generace. Cílem kvalitativní části, polostrukturovaných rozhovorů, bylo definovat faktory související s prací v korporátu, které pozitivně ovlivňují jejich štěstí a optimální prospívání. Výsledkem bylo zjištění, co přispívá ke štěstí respondentů výzkumu. Velkou část jejich štěstí ovlivňují události a a osoby soukromého života. Z faktorů specifických pro korporát jim ke štěstí přispívá význam, který v práci nacházejí, kolektiv, finanční a nefinanční benefity a ohodnocení, zpětná vazba a vzdělání, které jim společnost poskytuje a dává jim možnost se zlepšovat.
Keywords: Milleniálové; korporátní prostředí,; štěstí; optimální prospívání; osobní pohoda
Thesis title: Happiness and flourishing of Millenials working in corporations
Author: Harčárová, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lorencová, Hana
Opponents: Jarošová, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main topic of this thesis was happiness and flourishing which is a phenomenon defined by American psychologist Robert Selingman. The aim or the work was to make a probe to the topic of happiness of Millenials working in corporations and provide a lead for future research. There was chosen a combination of a qualitative and quantitative research method. On a sample of two corporate companies based in Prague, the PERMA Profiler questionnaire was tested which is a standardized form of measurement of happiness and semi-structured interviews were performed on a sample of 6 respondents from the same companies. The results of the surveyed sample did not confirm the hypothesis that Millenials in corporations are less happy than the previous generations. The aim of the qualitative part was to define the factors related to the work in the company which positively contribute to the happiness and flourishing of the respondents. The findings of the interviews shown what effects happiness of the respondents. A big part of their happiness is affected by events and individuals in private life. From the factors specific to the corporation that contributes to happiness of respondents is meaning at work, the team, the financial and non-financial benefits and the evaluation, the feedback and the education provided by the company that gives them the opportunity to improve.
Keywords: Millenials; well being; corporate environment; happiness; flourishing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 11. 2017
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 18. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64118/podrobnosti

Files for download

    Last update: