Analysis of marketing strategy of the Drugstore Bernášek

Thesis title: Analýza marketingové strategie Drogerie Bernášek
Author: Rozlivková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá rodinnou drogerií Bernášek. Cílem diplomové práce je zhodnocení marketingové a komunikační strategie Drogerie Bernášek. V teoretické části pomocí odborné literatury a článků budou představeny důležité pojmy vztahující se k vybrané problematice. Metodologická část popíše veškeré metody, které budou využity pro získání dat v praktické části. Praktická část bude pak tvořena na základě primárního výzkumu (osobního rozhovoru s majitelem drogerie, dotazníkového šetření se zákazníky, pozorování v prodejně a hodnocení webové stránky) a sekundárního výzkumu (studií a tiskových zpráv společnosti GfK a Nielsen). Veškeré výsledky šetření budou zpracovány a následně vznikne souhrn doporučení pro zlepšení.
Keywords: Marketing; Marketingová strategie; Marketingový mix; Komunikační strategie; Drogerie
Thesis title: Analysis of marketing strategy of the Drugstore Bernášek
Author: Rozlivková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis analyses the family Drugstore Bernášek. The aim of this thesis is to evaluate the marketing and communication strategy of the drugstore. The theoretical part introduces the key concepts related to the selected topics. The main sources used in the theoretical part are relevant professional articles and literature. The methodological part describes the methods which are applied in the practical part. The practical part is based on primary and secondary research. Secondary research consists of studies and press releases of the research companies GfK and Nielsen. Primary research consists of personal interview with the owner of the drugstore, survey with customers, site visit of the drugstore and evaluation of the drugstore’s website. Results are processed and evaluated to provide recommendations for improvement.
Keywords: Marketing; Marketing strategy; Marketing mix; Communication strategy; Drugstore

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 7. 2017
Date of submission: 12. 5. 2018
Date of defense: 6. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62613/podrobnosti

Files for download

    Last update: