Crowdfunding and benefits of marketing trend “Word of Mouth”

Thesis title: Crowdfunding a využití marketingového trendu „Word of Mouth“
Author: Riesenfeld, Čestmír
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavní tématikou této práce jsou různé typy crowdfundingu. Cílem práce je analýza způsobů financování projektů s využitím síťového marketingu. Nejdříve je popsán vývoj a historie crowdfundingu, současná situace a úspěšné kampaně na české platformě Fundlift. Popsal jsem nové trendy v oblasti blockchain technologie a ICO. Praktické části jsou analyzovány tři společnosti – eVision Team Network Corporation, myWorld a YeahCoach. Tyto společnosti využívají ke svému rozvoji financování prostřednictvím multilevelové sítě investorů. Provedl jsem rozhovor se zakladatelem YeahCoach Robertem Koplem a analyzoval výhody síťového marketingu ve financování. Na základě získaných informací jsem formuloval přidanou hodnotu takového typu financování pro společnost.
Keywords: crowdfunding; síťový marketing; blockchain; kryptoměna; Word of Mouth
Thesis title: Crowdfunding and benefits of marketing trend “Word of Mouth”
Author: Riesenfeld, Čestmír
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Mísař, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of this thesis are various types of a crowdfunding. The aim of the thesis is to analyze ways of financing projects using a network marketing. Firstly, the development and history of crowdfunding, the current situation and the successful campaigns on the Czech platform Fundlift are described. I described new trends in the blockchain technology and ICO. In the practical part of the thesis, there are analyzes of three companies – eVision Team Network Corporation, myWorld and YeahCoach. These companies use their funding to develop through a multilevel investor network. I did an interview with Robert Kopl, founder of YeahCoach, and analyzed benefits of network marketing in financing. I formulated the added value of this type of financing based on the gained information.
Keywords: crowdfunding; Word of Mouth; network marketing; blockchain; cryptocurrency

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 1. 2018
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 6. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65596/podrobnosti

Files for download

    Last update: