Public Relations in arts and culture organizations

Thesis title: Komunikace s veřejnosti v organizacích působících v odvětvi kultury a umění
Author: Chufistova, Daria
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je popsat komunikaci s veřejností v podnicích v oblasti kultury a umění, a také vztah marketingu a komunikace s veřejností. Identifikovat přínos komunikačních aktivit při budovaní image organizace. K získání informací, které byla v bakalářské práci následně zpracovány, byla použita odborná literatura a také byl uskutečněn polostrukturovaný osobního rozhovoru se zaměstnancem organizace.Teoretická část otevírá téma marketingu a jednotlivé složky marketingového mixu, následně je pozornost věnována komunikaci organizací, a jejím dílčím nástrojům. Praktická část se zabývá konkrétní situací Muzea a galerii Orlických Hor. Jsou představeny nástroje, které organizace ke komunikaci využívá a jejich implementace v praxi.
Keywords: Marketing; marketingová komunikace; komunikace s veřejnosti; image; kultura
Thesis title: Public Relations in arts and culture organizations
Author: Chufistova, Daria
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to describe public relations in arts and culture organization, as well as the relationship between marketing and public relations. Identify the benefits of communication activities in building the image of the organization. In order to get information that were subsequently processed the special literature was used and a semi-structured personal interview with the employee of the organization was carried out.The theoretical part opens the topic of marketing and individual components of the marketing mix, followed by the communication of organizations and its sub-tools. The practical part deals with the specific situation of the Museum and gallery of Orlické Hory. There are presented Instruments used by organizations to communicate and their implementation in practice.
Keywords: Marketing; culture; marketing communication; public relations; image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2018
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 1. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64673/podrobnosti

Files for download

    Last update: