Influencing and manipulating in advertisement

Thesis title: Ovlivňování a manipulace v reklamě
Author: Shekhovtsova, Nadezhda
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Kolářová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je věnována problematice ovlivňování a manipulace v reklamě. Jejím cílem je zhodnotit současný vztah k sociální reklamě, její vliv na studenty a mladé dospělé a účinnost šokové sociální reklamy v rámci dané cílové skupiny. V teoretické části jsou uvedeny poznatky z oblasti psychologie reklamy ohledně komunikace, manipulace, metod ovlivňování v reklamě a vyvolávání emocí u příjemců. Praktická část je provedena prostřednictvím sekundární analýzy empirických výzkumů vztahujících se k sociální reklamě pro zmíněnou cílovou skupinu.
Keywords: sociální reklama; manipulace; emocionální apely; šoková reklama
Thesis title: Influencing and manipulating in advertisement
Author: Shekhovtsova, Nadezhda
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Kolářová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this Bachelor´s Thesis is manipulating and influencing in advertisement. The goal of this work is to assess current relation to social advertisement, influence of social advertising on students and young adults and effectiveness of this kind of shock social advertisement for this target group. In theoretical part of this thesis are stated findings from psychology of advertisement in sphere of communication, manipulating, manipulation methods in advertising and causing emotions from receivers. Practical part is realized by secondary analysis of empirical researches related to social advertisement for mentioned before target group.
Keywords: shock advertisement; emotional appeals; social advertisement; manipulation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2018
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64574/podrobnosti

Files for download

    Last update: