Evaluation of economic development and design of financial management strategy of the company MEDOKOMERC s.r.o

Thesis title: Zhodnocení ekonomického vývoje a návrh finanční strategie podniku Medokomerc, s.r.o
Author: Špaček, Viktor
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Štamfestová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je vyhodnotit slabé a silné stránky finančního řízení společnosti MEDOKOMERC s.r.o. a identifikovat ekonomickou situaci společnosti. Na základě této analýzy pak formulovat budoucí vývoj společnosti a strategii. Společnost hodnotí externí uživatel, který má přístup i k interním datům v letech 2014–2017. Pro správné vyhodnocení byly použity finanční a strategické nástroje, které zhodnotí společnost nejen interně, ale i její vnější okolí. V teoretické části jsou použité metody konkretizovány a v praktické části jsou pak aplikovány. Na základě vlastního zjištění a uvážení je v závěru formulováno celkové postavení společnosti na trhu a jsou navrhnuta praktická doporučení pro řízení finanční strategie podniku. Společnost je považována za úspěšnou rozvíjející se firmu. Na trhu s baleným medem vznikla před dvaceti lety a přerostla ostatní, v té době již fungující společnosti a vytvořila si dominantní postavení na českém trhu
Keywords: MEDOKOMERC s.r.o.; strategická analýza; finanční analýza; mezipodnikové srovnání
Thesis title: Evaluation of economic development and design of financial management strategy of the company MEDOKOMERC s.r.o
Author: Špaček, Viktor
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Štamfestová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate weak and strong aspects of the financial management of MEDOKOMERC s.r.o. and identify the economic situation of the company. Based on this analysis, we then formulate future company development and strategy. The company is evaluated by an external user who also has access to internal data in 2014-2017. For the correct evaluation, financial and strategic tools were used to evaluate the company not only internally but also its external environment. In the theoretical part, the methods used are specified and then applied in the practical part. Based on own findings and thoughts, the overall position of the company on the market is formulated and practical recommendations are suggested for managing the company's financial strategy. The company is considered a successful emerging company. The market for packaged honey originated twenty years ago and the company outgrew already functioning companies and gained a dominant position on the Czech market.
Keywords: MEDOKOMERC s.r.o.; strategic analysis; intercompany comparison; financial analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 1. 2018
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 11. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64523/podrobnosti

Files for download

    Last update: