Customer Satisfaction Analysis of Wizz Air Hungary Ltd

Thesis title: Analýza spokojenosti zákazníků společnosti Wizz Air
Author: Navrátilová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Bitto, Peter
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza spokojenosti zákazníků nízkonákladové letecké společnosti Wizz Air. Zjišťování celkové spokojenosti těchto zákazníků bylo sledováno pomocí na počátku stanovených výzkumných otázek analyzujících spokojenost s dílčími faktory služby a okolnostmi tuto spokojenost ovlivňující. Kvantitativní marketingový výzkum probíhal na Letišti Václava Havla Praha pomocí osobního dotazování, konkrétně využitím metody CAPI. Oslovování probíhalo systematickým výběrem a celkem se do dotazníkového šetření zapojilo 191 jednotek. Celkové spokojenost s dopravcem byla v průměru respondenty hodnocena známkou 2,01, přičemž největší spokojenost byla z jejich strany zaznamenána s faktory ceny letenky, personálem a jednoduchostí objednání letenek a odbavení. Nejmenší spokojenost respondenti vyjádřili s fyzickými podmínkami v letadle, službami poskytovanými na palubě a včasností odletu.
Keywords: Analýza spokojenosti ; Zákaznická zkušenost; Loajalita; Nízkonákladová letecká doprava; Wizz Air
Thesis title: Customer Satisfaction Analysis of Wizz Air Hungary Ltd
Author: Navrátilová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Bitto, Peter
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse customer satisfaction when using the low-cost airline Wizz Air. The survey evaluating satisfaction of customers was developed through an initial set of research questions which aimed to measure overall satisfaction with the company, whilst also accounting for dependencies which impact satisfaction, such as the service the consumer receives during flight, service available at the airport etc. Quantitative marketing research was carried out at Vaclav Havel Airport in Prague through in person interviews utilising the CAPI method. Using systematic selection of 191 subjects, a measure of customer satisfaction has been deduced. The average overall rating of satisfaction with the carrier reached 2.01 out of a maximum of 5, with greatest satisfaction attributed to ticket price, staff, ease of ordering tickets and check-in. Subjects were least satisfied with the physical conditions on the aircraft, on-board services and timeliness of departure.
Keywords: Satisfaction Analysis; Customer Experience; Loyalty; Low-cost Air Transport; Wizz Air

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2017
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64187/podrobnosti

Files for download

    Last update: