Search Marketing Visibility Strategy of iPrice

Thesis title: Search Marketing Visibility Strategy of iPrice
Author: Luong, Petr Trung
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Sutto, Matteo
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this Master’s Thesis is to understand the marketing strategy of a South East Asian meta-search aggregator iPrice and specifically to identify and evaluate the impactful factors influencing online traffic. The first part of the thesis introduces the current digital marketing strategy of the company from a theoretical perspective. This will include the topics of search engine optimization (SEO), search engine tools, and content marketing together with increasingly important link building and its influence on SEO. The practical part of the thesis comprises of quantitative and qualitative research. The quantitative research analyzes the online traffic of the website from different perspectives using various statistical methods. The quantitative research will firstly look at online traffic of iPrice in terms of its progress and content to identify what are the main underlying variables affecting online traffic and the relationships between them. Specifically, correlation and regression will be used to analyze available data. The qualitative research will be conducted by interviewing two C-level executives and a content marketing manager to identify further insights into online marketing strategy of the company. The last part of the thesis will present the author’s recommendations for the company based on the combined findings from both types of the research.
Keywords: search engine optimization; SEO; online marketing; content marketing; price comparison; e-commerce
Thesis title: Search marketing visibility strategie společnosti iPrice
Author: Luong, Petr Trung
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Sutto, Matteo
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je nalezení faktorů, které ovlivňují návštěvnost internetových stránek společnosti iPrice na základě kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Společnost iPrice se soustředí na porovnávání cen v regionu jihovýchodní Asie. V teoretické částí této práce se autor zabývá tématikou optimalizace pro vyhledavače (SEO), jejím vývojem a SEO nástroji, které jsou využívány v dnešní době. V této části autor také představuje content marketing a jeho vliv na SEO. Praktická část této diplomové práce se skládá ze dvou druhů výzkumu. Kvantitativní výzkum využívá data z Google Analytics a aplikuje na ně statistické metody jako je korelace a regrese k nalezení možných vztahů mezi proměnnými, které ovlivňují návštevnost webových stránek. V případě kvalitativního výzkumu, author provedl hloubkové rozhovory s dvěmi vrcholovými manažery a jedním content marketing manažerem. Tyto rozhovory vedly k nalezení mnoha zajímavých poznatků ohledně search visibility strategie společnosti. V poslední částí této diplomové práce bude autor prezentovat doporučení společnosti, které jsou založeny na poznatcích z obou typů výzkumu.
Keywords: optimalizace pro vyhledavače; online marketing; content marketing; porovnávání cen; SEO; e-commerce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 12. 2017
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 15. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64145/podrobnosti

Files for download

    Last update: