Fair trades as marketing communication of a selected company

Thesis title: Veletrhy jako marketingová komunikace vybrané firmy
Author: Suchardová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Zajíc, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o veletržní prezentaci z pohledu vystavovatele. V teoretické části jsou zpracovány odborné literární prameny obsahující problematiku firemního trhu, rozmanitá specifika veletrhů a výstav a způsoby hodnocení jejich efektivity. Praktická část práce se soustředí na aplikaci poznatků získaných v teoretické části a jejich následnou aplikaci na konkrétní firmě HARTING, s.r.o., která se účastní jako vystavovatel mnoha veletrhů. Cílem této práce je na základě analýz interních dat a rozhovorů zjistit, jaký veletrh, z těch kterých se účastní, je pro danou firmu nejefektivnější a případně, zda se společnosti do veletržní prezentace vyplatí investovat. V závěru práce jsou shrnuta zjištěná fakta z osobních polostrukturovaných rozhovorů a výsledků analýzy dat, ze kterých jsou vyvozena osobní doporučení.
Keywords: B2B; veletrh; marketingová komunikace; vystavovatel; návštěvník; efektivita
Thesis title: Fair trades as marketing communication of a selected company
Author: Suchardová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Zajíc, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the fair presentation from the perspective of the exhibitor. In the theoretical part are elaborated specialized literary sources containing the issues of the company market, various specifics of trade fairs and exhibitions and ways of assessing their effectiveness. The practical part of the thesis focuses on the application of the knowledge gained in the theoretical part and their subsequent application to the specific company HARTING, s.r.o., which participates as exhibitor of many trade fairs. The aim of this thesis is based on analyses of the internal data and interviews to determine, which trade fair is the most effective for the company and to evaluate if the investment to the trade fair presentation worth it. At the end of the thesis are summarized facts from personal semi-structured interviews and results of data analysis from which personal recommendations are derived.
Keywords: marketing communication; visitor; B2B; fair ; exhibitor; efficiency

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 12. 2017
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64128/podrobnosti

Files for download

    Last update: