Employment of Shopper Marketing in FMCG retailers in Czech Republic

Thesis title: Využitie shopper marketingu u retailerov s rýchlo obrátkovým spotrebným tovarom v Českej Republike
Author: Orosz, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Vnenk, Jozev
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je bližšie priblížiť rýchlo sa vyvíjajúci obor shopper marketing, zistiť vplyv shopper marketingu na predaje u retailerov s rýchlo obratkovým spotrebným tovarom a zhodnotiť efektivitu vybranej shopper marketingovej kampane. Na dosiahnutie vytýčených cieľov sú využité metriky a metódy popísané v teoretickej a metodickej časti tejto bakalárskej práce. V praktickej časti je vypracovaná analýza vybranej olympijskej shopper marketingovej kampane spoločnosti Procter & Gamble v drogériách ROSSMANN.
Keywords: Shopper Marketing; Procter & Gamble; Olympijské hry
Thesis title: Využití shopper marketingu u retailerů s rychloobrátkovým spotřebním zbožím v České Republice
Author: Orosz, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Vnenk, Jozev
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je přiblížit rychle se vyvíjející obor shopper marketing, zjistit vliv shopper marketingu na prodeje retailerů s rychloobrátkovým spotřebním zbožím a zhodnotit efektivitu vybrané shopper marketingové kampaně. K dosažení vytyčených cílů jsou využity metriky a metody popsány v teoretické a metodické části této práce. V praktické části je pak vypracována analýza vybrané olympijské shopper marketingové kampaně společnosti Procter & Gamble uskutečněné v drogeriích sítě ROSSMANN.
Keywords: Shopper Marketing; Procter & Gamble; Olympijské hry
Thesis title: Employment of Shopper Marketing in FMCG retailers in Czech Republic
Author: Orosz, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Vnenk, Jozev
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The goal of this bachelor thesis is to evaluate and to have a closer look on a fast growing field called shopper marketing and to find out whether there is an influence of shopper marketing on sales at stores with FMCG and to measure the effectivness of selected shopper marketing campaign. The metrics and the methods described in the theoretical and methodological parts of this bachelors thesis are used in order to achieve the stated goals. In the practical part is run an analysis of selected olympic shopper marketing campaign of the Prcoter & Gamble company in ROSSMANN drugstores.
Keywords: Shopper Marketing; Procter & Gamble; Olympic Games

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 11. 2017
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 23. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64019/podrobnosti

Files for download

    Last update: