Analysis OMV of customers‘ satisfaction

Thesis title: Analýza spokojenosti zákazníků čerpacích stanic OMV
Author: Řezníčková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Ticháková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je určit spokojenost zákazníků čerpacích stanic OMV Česká republika s.r.o. a potvrdit výzkumné otázky, týkající se zákaznické spokojenosti, využívání doplňkových služeb a cílené návštěvnosti na OMV. Nejprve byly na základě vlastní pracovní zkušenosti a s pomocí bývalých kolegů určeny proměnné, u kterých je pravděpodobné, že ovlivňují spokojenost respondentů. Následně byl prováděn kvantitativní výzkum dotazováním zákazníků na čerpací stanici OMV na pobočce Praha 4 - Chodovská. Do výzkumu se zapojilo 180 respondentů. Pomocí korelace bylo zjišťováno, jaké ukazatele mají na celkovou spokojenost zákazníků největší vliv. Za tyto faktory jsou považovány poměr ceny a kvality, ochota obsluhy a čistota toalet.
Keywords: spokojenost zákazníků; Zákazník; OMV; petrochemický průmysl ; trh čerpacích stanic
Thesis title: Analysis OMV of customers‘ satisfaction
Author: Řezníčková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Ticháková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the diploma thesis is to determine customers’ satisfaction at the filling stations of OMV Česká republika s.r.o. and to confirm research questions related to the customers’ satisfaction, their use of additional services and targeted attendance at OMV. Firstly, variables, which are likely to influence satisfaction of respondents, were determined based on my own work experience and with the help of my former colleagues. Subsequently, a quantitative research was performed by questioning the customers at OMV petrol station – branch Prague 4 – Chodovská, where 180 respondents took part in the research. Indicators with the highest influence on customers’ overall satisfaction were found by using correlation. Ratio between price and quality, helpfulness of attendants and cleanliness of toilets are regarded as these factors.
Keywords: Customer; customers‘ satisfaction; OMV; filling stations; petrochemical industry

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2017
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 12. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63869/podrobnosti

Files for download

    Last update: