The use of inbound marketing tools in the start up

Thesis title: Využitie nástrojov inbound marketingu v start-upe
Author: Porubská, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je navrhnúť podrobnú inbound marketingovú stratégiu pre start-up na základe získania a následnej interpretácie potrebných dát. Hlavnou úlohou je analýza možností využitia marketingových nástrojov pre hudobné vydavateľstvo Gergaz. Teoretická časť vysvetľuje a charakterizuje pojem inbound marketing, pravidlá, ktorými sa riadi a tiež jeho metodiku a komponenty. V analytickej časti je skúmaný aktuálny stav webových stránok a faktorov priamo na webovej stránke i mimo nej. Podrobná analýza kľúčových slov, marketingových persón a SEO faktorov na webovej stránke vedie ku kompletnému návrhu inbound marketingovej stratégie, ktorá obsahuje nápady na zlepšenie a využívanie konkrétnych dostupných nástrojov s dostatočnou relevantnosťou pre vybraný subjekt.
Keywords: inbound marketing; obsahový marketing; start-up
Thesis title: Využití nástrojů inbound marketingu ve start-upe
Author: Porubská, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je navrhnout podrobní inbound marketingovou strategii pro start-up na základě získaní a následné interpretace potřebných dat. Hlavním úkolem je analýza možnosti využití marketingových nástrojů pro hudební vydavatelství Gergaz. Teoretická část vysvětluje a charakterizuje pojem inbound marketing, pravidla, kterými se řídí i jeho metodiku a komponenty. V analytické časti je zkoumaný aktuální stav webových stránek a faktorů přímo na webové stránce i mimo ni. Podrobná analýza klíčových slov, marketingových person a SEO faktorů na webové stránce vede ke kompletnímu návrhu inbound marketingové strategie, která obsahuje nápady na zlepšení a využívání konkrétních dostupných nástrojů s dostatečnou relevancí pro vybraný subjekt.
Keywords: obsahový marketing; start-up; inbound marketing
Thesis title: The use of inbound marketing tools in the start up
Author: Porubská, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of diploma thesis is to suggest a detailed inbound marketing strategy for certain start-up project based on data acquisition and their interpretation. The main role of the thesis is the analysis of possible usage of marketing tools for Gergaz records. The theoretical part of the thesis explains and characterize the term „inbound marketing“, the rules on which is based on, its methodology and the components. The part of analysis is to examine the current website status and relating in and out factors. Detailed analysis of the key words, marketing persons and SEO factors on website leads to a complete design of inbound marketing strategy, which consists of new ideas for improvement and the usage of specific avaible tools that are relevant for Gergaz records.
Keywords: inbound marketing; content marketinf; start-up

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2017
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 13. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63745/podrobnosti

Files for download

    Last update: