Progression of HbbTV and its marketing potential

Thesis title: Vývoj HbbTV a její marketingový potenciál
Author: Hrochová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Uhrová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem HbbTV a využití této platformy pro marketingové účely. Cílem práce je zhodnotit současnou situaci v oblasti HbbTV. K tomu bylo využito expertních rozhovorů a dotazníkového šetření internetových uživatelů. Výsledky práce jsou doplněny zhodnocením dvou reálných kampaní na platformě HbbTV a posouzení jejich celkového výkonu. Práce obsahuje celkové zhodnocení a doporučení jak pro inzerenty, tak pro televizní stanice, které byly vytvořeny na základě výsledků výzkumů. Práce přináší ucelený pohled na problematiku HbbTV. Z výsledků, vyplývá, že HbbTV je vítaným krokem k větší interaktivitě televize a zároveň je to zajímavá platforma s možným potenciálem růstu, ať již ve výhodách pro uživatele, tak v možnostech využití v marketingu.
Keywords: televize; média; HbbTV; hybridní televize; červené tlačítko; internet
Thesis title: Progression of HbbTV and its marketing potential
Author: Hrochová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Uhrová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor’s thesis is focused on progression of HbbTV and a usage of this platform for marketing purposes. The main objective of the thesis is to analyze current situation in the field of HbbTV. The expert interviews and surveys of clients’ usage for complexation background were used. The results of the thesis are complemented by an evaluation of two HbbTV campaigns and a review of their overall performance. Bachelor’s thesis includes completely evaluation and recommendation for clients and television stations, that were created on the basis of results of researches. Thesis come up with a comprehensive look on problematics of HbbTV. The results show that implementation of HbbTV is a welcome step towards greater interactivity in television. And it is an interesting platform with big potential of growth. Both in terms of user benefits and marketing opportunities.
Keywords: HbbTV; hybrid television; red button; internet; television; media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2017
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63665/podrobnosti

Files for download

    Last update: