Influence of Marketing communication on consumer behaviour in Adidas Runners running club

Thesis title: Vliv marketingové komunikace na spotřební chování specifické sociální kategorie
Author: Soukal, Matěj
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Bartoňová , Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá přístupem marketingové komunikace ve sportovním klubu Adidas Runners Prague. Jejím hlavním cílem je analyzovat a zhodnotit marketingovou komunikaci v Adidas Runners a na a základě této analýzy s promítnutím specifik českého trhu se sportovním oblečením, přesněji obuví porovnat spotřební a kupní chovaní uvnitř skupiny ve srovnání s běžným chováním v Čr. Teoreticko-metodologická část shrnuje dosavadní poznatky k problematice marketingu, definuje základní pojmy a popisuje metodiku, která byla využita pro vypracování. Praktická část se věnuje konkrétním údajům o značce. Dále zkoumá vnímání značky mezi spotřebiteli s využitím dat z MML-TGI a vlastního dotazníkového šetření.
Keywords: vnímání značky; MML-TGI; marketingová komunikace; spotřební chování
Thesis title: Influence of Marketing communication on consumer behaviour in Adidas Runners running club
Author: Soukal, Matěj
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Bartoňová , Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with marketing communication in Adidas Runners Prague. Its main objective is to analyze and evaluate the marketing communication in Adidas Runners and on the basis of this analysis with the projection of the specifics of the Czech sportswear market, more precisely the shoes, to compare consumer and purchasing behaviours within the group compared to the usual behaviour in the Czech Republic. The theoretical-methodological part summarizes the current knowledge of marketing, defines the basic concepts and describes the methodology used for the elaboration. The practical part inform about specification of brand. It also explores brand awareness among Czech consumers using MML-TGI data and its own questionnaire survey.
Keywords: Consumer behaviour; marketing communication; brand perception; MML-TGI

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2017
Date of submission: 18. 9. 2018
Date of defense: 3. 10. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63371/podrobnosti

Files for download

    Last update: