Analysis of communication channels in chosen non-profit organization

Thesis title: Analýza komunikačních kanálů ve vybrané neziskové organizaci
Author: Adamčíková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Horáková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat interní komunikační kanály používané v neziskové organizaci. Teoretická část definuje nejprve komunikaci jako celek a poté specifikuje firemní komunikaci, její důležitost v podniku, cíle a nutné kroky k jejímu efektivnímu vedení. Dále jsou zde uvedeny základní charakteristiky nestátních neziskových organizací. V praktické části je představena vybraná nezisková organizace. Popsána její organizační struktura a používané formy interní komunikace. Následuje výzkumná část práce, ve které jsou analyzovány komunikační kanály používané v organizaci. Analýza je provedena na základě výsledků z dotazníkového šetření a hloubkového rozhovoru provedených v organizaci. V závěru práce jsou shrnuty výsledky analýzy a představeny doporučení na zlepšení interní komunikace organizace.
Keywords: Interní komunikace; Komunikační kanály; Nezisková organizace
Thesis title: Analysis of communication channels in chosen non-profit organization
Author: Adamčíková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Horáková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this Bachelor thesis is to analyse internal communication channels used in non-profit organization. Theoretical part of final thesis define communication as a complex, then specify the communication in company, focusing on targets and steps which leads to effective leadership. Also, in this part is described basic characteristic of non-profit organizations. The practical part of the thesis introduces the chosen non-profit organization. Describe organization structure and forms of communication which are used in organization. The practical part of thesis also consists of methodology part which analyse communication channels used in organization. The analysis is based on results of survey and interview done in organization. The last part evaluates the results of primary data and introduces recommendation for improving the communication in organization.
Keywords: Non-profit organization; Communication channels; Intern communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2017
Date of submission: 13. 5. 2018
Date of defense: 12. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62521/podrobnosti

Files for download

    Last update: