Marketing tools of the Czech music festivals

Thesis title: Marketingové nástroje českých hudebních festivalů
Author: Nuridzhanov, Alexander
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šubrt, Daniel
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou porovnání základních principů marketingu českých hudebních festivalů, popisem právního prostředí, organizační strukturou a současnými trendy festivalového průmyslu.Na základě dostupné literatury jsou v teoretické části vyznačena základní marketingová východiska festivalového řízení a jejich kategorizace.Prakticky orientovaná studie se zabývá porovnáním marketingových aktivit festivalů nonartificiální hudby na příkladu Metronome Festival Prague a artificiální hudby na příkladu festivalu Dvořákova Praha. V závěrečné části práce jsou na základě teorie a výzkumů navržena možná zlepšení v marketingové kampani obou festivalů.
Keywords: marketing hudebního festivalu; hudební festival; marketing v umění; Metronome Festival Prague; Dvořákova Praha
Thesis title: Marketing tools of the Czech music festivals
Author: Nuridzhanov, Alexander
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šubrt, Daniel
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the comparison of the basic principles of marketing of the Czech music festivals, description of the legal environment, organizational structure and current trends in the festival industry.The theoretical part describes the basic marketing principles of the festival management and their categorization which is based on available literature.A practically oriented part deals with the comparison of marketing of the popular music festival on the example of Metronome Festival Prague and the classic music festival on the example of Dvořák's Prague. In the final part of the thesis, there are improvements in the marketing campaign of both festivals have been proposed based on the theory and the research.
Keywords: music festival; art marketing; music festival’s marketing; Metronome Festival Prague; Dvořák’s Prague

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2018
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 12. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65767/podrobnosti

Files for download

    Last update: