Local festival Horečky fest and its increasing marketing

Thesis title: Lokální festival Horečka fest a jeho rostoucí marketing
Author: Svrčková, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje marketingu lokálního hudebního festivalu Horečky fest. Práce je rozdělena na část teoreticky-metodologickou a část analytickou. První, teoretická část poskytuje základní terminologii zaměřenou na event marketing, marketingové nástroje a hudební festivaly obecně. Praktická část implementuje teorii na konkrétní reálnou situaci Horečky festu, zaměřuje se na jeho vývoj až do současné podoby, především na jeho marketingové nástroje. Využívá také výzkumu veřejného mínění a osobních rozhovorů s organizátory festivalu ke zhodnocení současné podoby marketingu. Cílem práce je představení a zhodnocení marketingových aktivit a komunikačních prostředků festivalu, a následné navržení opatření ke zvýšení jejich efektivnosti.
Keywords: event; hudba; Horečky fest; hudební festival; marketing; event marketing; marketingový mix
Thesis title: Local festival Horečky fest and its increasing marketing
Author: Svrčková, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with marketing of a local music festival Horečky fest. The thesis is divided into two parts. The first, theoretical part, offers basic terminology aimed at event marketing, means of marketing and music festivals in general. The practical one applies the theory on real-life situation of Horečky fest with emphasis on its evolution until this day, especially in its marketing. The data for the evaluation of current marketing situation are based on an opinion poll and an interview with festival’s organizers. The aim of this bachelor thesis is to present and to evaluate the marketing activities and means of communication of the festival, and subsequently, offer measures that can be taken to increase its effectivity.
Keywords: event; music; music festival; marketing; event marketing; marketing mix; Horečky fest

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2018
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 5. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65082/podrobnosti

Files for download

    Last update: