Crowdfunding as a fundraising platform applied to the music scene

Thesis title: Crowdfundingová kampaň jako fundraisingová platforma, s aplikací na hudební scénu
Author: Venkrbcová, Ellen
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na téma crowdfundingových kampaní hudebních projektů v českém prostředí. Teoretická část se věnuje definici a podstatě fundraisingu, podrobněji pak jedné z jeho konkrétních podob, kterou je právě crowdfunding, kde jsou mimo jiné představeny dva přední české crowdfundingové portály Hithit a Startovač. Pozornost je rovněž věnována možnostem propagace na sociálních sítích. Praktická část je zaměřena na rozhovory s autory úspěšných crowdfundingových kampaní a na podporu kampaní na sociálních sítích. Cílem práce je na základě zmapovaného chování a postojů autorů úspěšných kampaní sestavit doporučení vedoucí ke zvýšení úspěšnosti kampaní. Dalším cílem práce je na základě získaných poznatků o propagaci vytvořit optimální návrh podpory crowdfundingové kampaně na sociálních sítích Facebook a Instagram.
Keywords: crowdfunding; hudební průmysl; sociální sítě; fundraising
Thesis title: Crowdfunding as a fundraising platform applied to the music scene
Author: Venkrbcová, Ellen
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Straka, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis is focused on the theme of crowdfunding campaigns for music projects in the Czech Republic. The theoretical part consists of the definition and principles of fundraising and particularly of one of its specific forms – crowdfunding. This part of the thesis also offers an introduction of the two major Czech crowdfunding portals Hithit and Startovač. Attention is also focused on the options of promoting a crowdfunding campaign on social media. The practical part focuses on interviews with authors of successful past crowdfunding campaigns and on supporting a campaign on social media. The aim of the thesis is to use the results of the qualitative research to create recommendations which may help to raise the success rate of crowdfunding campaigns. Another aim is to propose a model of supporting a crowdfunding campaign on Facebook and Instagram.
Keywords: fundraising; crowdfunding; music industry; social media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2018
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 14. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65079/podrobnosti

Files for download

    Last update: