Strategic analysis of BOHEMIA INTERACTIVE, a.s

Thesis title: Strategická analýza okolí firmy BOHEMIA INTERACTIVE, a.s
Author: Matoušů, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Kubíček, Aleš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je strategická analýza okolí firmy BOHEMIA INTERACTIVE, a.s. Cílem práce je zhodnocení nejdůležitějších faktorů ovlivňující pozici firmy na trhu a navrhnout doporučení pro budou vývoj této společnosti. K identifikaci faktorů makrookolí bude použita metoda PESTEL a 4C, pro mikrookolí pak mapa konkurenčních skupin a Porterův model pěti sil. Práce je rozdělena do dvou částí – v první, teoretické budou tyto metody popsány a vysvětleny hlavní hrozby a příležitosti na světovém trhu, v praktické části pak budou metody aplikovány na konkrétní okolí zkoumané firmy. Následně bude vyvozeno doporučení zaměřené na uspokojení dvou hlavních stakeholderů: vlastníků firmy a jejích zákazníků.
Keywords: analýza okolí; Strategická analýza; PESTEL; 4C; Porterova analýza pěti sil; mapa okolí; herní průmysl
Thesis title: Strategic analysis of BOHEMIA INTERACTIVE, a.s
Author: Matoušů, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Kubíček, Aleš
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor’s thesis is strategic analysis of environment of company BOHEMIA INTERACTIVE, a.s. The aim of this thesis is to evaluate the most important factors influencing company’s position on market and suggest recommendations for future development of this company. For the identification and evaluation of important factors will be used PESTEL, 4C analysis and Strategic groups, Porter’s five forces framework for macro- and micro-environment respectively. The thesis is divided into two parts – theoretical and practical. Theoretical part will describe the methodology and explain main threats and opportunities in a big picture, whereas the practical part will apply said methods to the specific environment of the company. Afterwards I will make recommendations with regards to the main stakeholders of the company: the owners and customers.
Keywords: Strategic analysis; environment analysis; PESTEL; Porter’s five forces; Strategic groups; gaming industry; 4C

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2018
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 18. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65071/podrobnosti

Files for download

    Last update: