Marketing communication of e-shop NA-KD.com

Thesis title: Marketingová komunikace on-line shopu NA-KD.com
Author: Ševčíková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace na internetu a jejím cílem je navrhnout doporučení k zefektivnění marketingové komunikace e-shopu NA-KD.com. Teoretická část se zaměřuje na pojetí a význam marketingové komunikace na internetu a definování prostředků, jimiž je uskutečňována. Pozornost je soustředěna na moderní komunikační prostředky marketingu na internetu. Na základě sekundárního výzkumu a vlastního pozorování je zpracována metodologická část. Praktická část je zaměřena na analýzu marketingové komunikace e-shopu NA-KD.com. Nejprve je e-shop představen, dále jsou zanalyzovány způsoby marketingové komunikace a jednotlivé komunikační prostředky. V další části jsou navržena konkrétní doporučení pro e-shop, a to v oblasti linkbuildingu a Instagramu. Další doporučení jsou navržena pomocí komparace s konkurenčním e-shopem ASOS.com.
Keywords: sociální sítě; marketingová komunikce; e-shop
Thesis title: Marketing communication of e-shop NA-KD.com
Author: Ševčíková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the issue of marketing communication on the Internet and its aim is to propose recommendations for efficiency improvement of marketing communication of e-shop NA-KD.com. The theoretical part focuses on the concept and importance of marketing communication on the Internet and defining the tools by which it is implemented. Attention is focused on modern communication tools of marketing on the Internet. On the basis of secondary research and own observation, the methodological part is elaborated. The practical part is focused on analysis of marketing communication of e-shop NA-KD.com. First, the e-shop is introduced, then the ways of marketing communication and individual communication tools are analyzed. The next section proposes specific recommendations for e-shop in the field of linkbuilding and Instagram. Further recommendations are suggested by comparing with competitive e-shop named ASOS.com.
Keywords: marketing communication; e-shop; social networks

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2018
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 7. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65062/podrobnosti

Files for download

    Last update: