Customer experience analysis of banking applications on the Czech market

Thesis title: Analýza customer experience v bankovních aplikacích na českém trhu
Author: Kopřiva, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Melnik, Dzmitry
Thesis language: Česky
Abstract:
V této bakalářské práci se nejdříve věnuji zákaznické spokojenosti, proč by měla být pro firmy, nejen banky, důležitá, a jakými způsoby se dá měřit. Dále přecházím na specifika bankovního trhu, základní charakteristiky tohoto trhu, z pohledu banky i zákazníka, a jeho současné trendy. Pokračuji definováním základních informací o aplikacích a dále bankovních aplikací, poté následuje výčet aplikací na českém trhu a jejich funkcí.V praktické části se potom věnuji nejdříve stanovení konkrétních kritérií a metodologie, dle které hodlám bankovní aplikace měřit a srovnávat, po čemž následují hlavní kapitoly praktické části čili samotná analýza customer experience těchto aplikací.
Keywords: zákaznická spokojenost; bankovní aplikace; customer experience
Thesis title: Customer experience analysis of banking applications on the Czech market
Author: Kopřiva, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Melnik, Dzmitry
Thesis language: Česky
Abstract:
The beginning of this Bachelor’s thesis is about customer satisfaction, reasons why it is important for all companies, not just for banks and how it is possible to measure it. Then I proceed to banking market, its main characteristics from the perspective of the customer and the bank and then I describe the main trends in the banking industry. After that I continue with defining basic information about mobile applications and after that information about banking applications and their main features.The practical part of the Bachelor’s thesis starts with specification of the criteria that I want to analyze the applications with. After that, I define methodology for each criteria and then I proceed to the analysis itself.
Keywords: banking applications; customer experience; customer satisfaction

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2018
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 6. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64904/podrobnosti

Files for download

    Last update: