The influence of YouTube on consumer behavior of children from the age of ten to the age of fourteen

Thesis title: Vliv YouTube na spotřební chování dětí od 10 do 14 let
Author: Türkott, Filip
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem YouTube na spotřební chování dětí od 10 do 14 let. V teoretické části je popsáno spotřební chování dětí, podrobněji faktory ovlivňující nákupní chování a kupní rozhodovací proces. Dále je v práci popsán Internet, YouTube a děti na YouTube. V poslední části je zmíněn marketing, reklama a regulace. Cílem praktické části bylo popsání vlivu YouTube na spotřební chování dětí. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkové šetření a zúčastnily se ho děti z Prahy 5.
Keywords: děti; spotřební chování; reklama; YouTube; YouTubeři; Internet; Praha 5
Thesis title: The influence of YouTube on consumer behavior of children from the age of ten to the age of fourteen
Author: Türkott, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the influence of YouTube on consumer behavior of children from the age of ten to the age of fourteen. In the theoretical part is described consumption behavior of children, in more detail factors influencing the purchasing behavior and purchasing decision process. It also describes the Internet, YouTube and children on YouTube. In the last part is mentioned marketing, advertising and regulation. The practical part is focused on the impact of YouTube on children's consumer behavior. The research was conducted through a questionnaire survey and was attended by children from Prague 5.
Keywords: YouTubers; Consumer behavior; advertisement; internet; Prague 5; children; YouTube

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2017
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64520/podrobnosti

Files for download

    Last update: