Company's unified visual style and to determine a suitable method of self-promotion of the Styx company via social media

Thesis title: Jednotný vizuální styl a nastavení komunikační strategie firmy Styx na sociálních sítích
Author: Ličková, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Horný, Stanislav
Opponents: Černý, Zbyněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je vylepšit používaný firemní design a stanovit vhodný způsob propagace společnosti Styx na sociálních sítích. Tohoto cíle je dosaženo analýzou společnosti Styx a její aktuální vizuální komunikace se zaměřením na sociální sítě. Teoretická část práce se zabývá firemním designem a charakteristikou sociálních sítí pro účely firemní propagace. Praktická část práce obsahuje SWOT analýzu, dotazníkové šetření na téma propagace a vizuální komunikace a analýzu konkurence. Na základě výsledků analýz je pro firmu Styx navržena změna používaného loga a odvozených prvků firemní identity, které jsou pro ni relevantní. V závěru jsou uvedena doporučení pro komunikaci na sociálních sítích, které firma Styx využívá nebo by mohla využít ke své propagaci.
Keywords: firemní identita; firemní design; sociální média; vizuální komunikace; Facebook; Youtube; Instagram
Thesis title: Company's unified visual style and to determine a suitable method of self-promotion of the Styx company via social media
Author: Ličková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Horný, Stanislav
Opponents: Černý, Zbyněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to improve the company's design and to determine a suitable method of self-promotion of the Styx company via social media. The aim is fulfilled by analyzing the company itself and its current visual communication focusing on the social media. The theoretical part concentrates on the company's design and on characterizing social media for the purpose of company promotion. The practical part contains the SWOT analysis, promotion and visual communication oriented questionnaire evaluation, and the rival companies' analysis. A logo and other derived elements of the company's identity modification is suggested, based on the analyzes evaluation. In the last part of the thesis, a new visual communication strategy is proposed for the social media the Styx company uses or might use in the future for its promotion.
Keywords: visual communication; corporate design; social media; Youtube; Instagram; corporate identity; Facebook

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 1. 2018
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 15. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64392/podrobnosti

Files for download

    Last update: