Analysis and proposal of internet marketing strategy

Thesis title: Analýza a návrh marketingové strategie internetového obchodu
Author: Trávníček, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je představit online marketing a vysvětlit jeho úlohu pro online podnikání, dále přiblížit čtenářům nejefektivnější nástroje online marketingu pro internetové obchody a následně navrhnout v rámci těchto nástrojů reklamní kampaně pro internetový obchod U Foťáka. Teoretická část definuje online marketing a poskytuje přehled o možnostech a cestách, kterými online marketing efektivně aplikovat.V praktické části představuji internetový obchod U Foťáka a zaměřuji se na vybrané nástroje online marketingu. U každého nástroje nejdříve zhodnocuji stávající situaci e-shopu a následně po návrhu nové marketingové strategie popisuji proces vytváření jednotlivých kampaní. V neposlední řadě získaná data z nových kampaní vyhodnotím.
Keywords: AdWords; Remarketing; Marketing ve vyhledávání; Internetový marketing; Long tail; PPC; SEO; Facebook; E-mailing
Thesis title: Analysis and proposal of internet marketing strategy
Author: Trávníček, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor ’s thesis is to introduce online marketing and to explain its role for online business, to bring to the readers the most effective online marketing tools for online shops and subsequently to propose advertising campaigns for the internet store U Foťáka. The theoretical part defines online marketing and provides an overview of the possibilities and ways to effectively apply online marketing.In the practical part I present the internet shop U Foťáka and I focus on selected online marketing tools. For each tool, I first evaluate the current situation of the e-shop and then, after designing a new marketing strategy, I describe the process of creating individual campaigns. Last but not least, I will evaluate the data obtained from the new campaigns.
Keywords: AdWords; Facebook; Remarketing; Search engine marketing; Long tail; PPC; Online marketing; SEO; E-mailing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2017
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 7. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64258/podrobnosti

Files for download

    Last update: