Mental and physical availability of Bohemia chips brand

Thesis title: Mentální a fyzická dostupnost značky Bohemia chips
Author: Kůtová, Karolina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Bubeník, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Značku působící na rychloobrátkovém trhu je důležité rozvíjet a posilovat její pozici. Trvalý růst lze zajistit budováním mentální a fyzické dostupnosti. Kromě toho, že značka musí být spotřebiteli dostupná ve správný čas na správném místě, je důležité budovat asociace se značkou. Asociace v mysli spotřebitelů zajistí zařazení značky do zvažovaného souboru a jednoduchá, distinktivní a konzistentní komunikace značky udrží značku na prvních místech zvažovaných variant. Diplomová práce obsahuje poznatky o práci s lidským mozkem a návaznosti na práci marketingových managerů při řízení značky. Cílem této práce je prověřit stav mentální a fyzické dostupnosti značky Bohemia chips, lídra kategorie slaného snackingu na Českém trhu. V práci jsou využity znalosti marketingových odborníků, vědeckého marketingu, případových studií i sekundárních výzkumů o trhu. V rámci praktické části je využito obsahové analýzy a šetření v místě prodeje.
Keywords: Mentální dostupnost; Fyzická dostupnost; Distintivní elementy značky
Thesis title: Mental and physical availability of Bohemia chips brand
Author: Kůtová, Karolina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Bubeník, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
There is a fundamental necessity to develop and make the brand grown to strengthen its position on FMCG market. The long-term growth can be provided by continuous mental and physical brand´s availability. Not only the brand must be available for buying at the point of purchase, but the brand must be developing its associations and brand´s links in the consumer’s minds. Based on these associations the brand becomes easier a part of the consideration set and moreover, thanks to the simple, distinctive and consistent communication perform at the first place in this set. This diploma thesis covers topics about consumer´s brain as a tool for marketers to deliver long-term brand´s growth. The aim of this thesis is to examine the mental and physical availability of Bohemia chips brand, the category leader of the Czech salted snacking market. As an academical source of information, it was used various case studies and research papers and market researchers. In the practical part it was used the content analysis method and market observation.
Keywords: Mental availability; Physical availability; Distinctive assets

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2017
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 19. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64223/podrobnosti

Files for download

    Last update: