Analysis of Email Marketing Communication

Thesis title: Analýza e-mail marketingové komunikace
Author: Vaníčková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Klega, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou e-mailové komunikace vybraných českých e-shopů v segmentu módy. Představuje stav e-mail marketingu v České republice, uvádí možnosti vývoje e-mail marketingu v následujících letech. Stanovuje ukazatele a kritéria, pomocí kterých se měří „dobrý“ e-mail marketing, pokud nejsou k dispozici interní čísla úspěšnosti. Zároveň představuje ideální stav těchto kritérií a tím i stanovuje předpoklady kvalitního e-mail marketingu. V hlavní analytické části porovnává pomocí dat sesbíraných během tří měsíců newslettery pěti vybraných e-shopů dle stanovených kritérií. Na základě této analýzy hodnotí e shopy a stanovuje doporučení ke zlepšení e-mail marketingu.
Keywords: e-mail; newsletter; e-commerce; móda
Thesis title: Analysis of Email Marketing Communication
Author: Vaníčková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Klega, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on an analysis of email communication of selected Czech eshops in fashion sector. It describes current status of email marketing in Czech Republic, possible development of email marketing in future. It establishes indicators and metrics to measure so called good email marketing without evaluating internal KPI of sales and interactions. It also shows ideal state of email marketing and helps to determine basis of quality email marketing. The main focus is on analysis and comparisons of collected newsletters sent by five selected eshops over period of three months. Based on this analysis author creates evaluation and recommended changes for the e-shops.
Keywords: email; newsletter; ecommerce; fashion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 11. 2017
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63961/podrobnosti

Files for download

    Last update: