Organizational culture of Primary school

Thesis title: Organizační kultura ZŠ
Author: Vondráčková, Monika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Králová, Tereza
Opponents: Bartoníčková, Renáta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o organizační kultuře základní školy nejprve na bázi teoretické a následně přechází v aplikovanou podobu. V teoretické části jsou na základě odborné literatury zpracovány základní pojmy, které jsou pro další vývoj práce stěžejní. Na podkladě uvedených a zpracovaných prvků organizační kultury je zde zdůrazněna její významnost a nezanedbatelnost v rámci správného fungování dané organizace. Metodologická část uvádí konkrétní metody využité při výzkumu a jejich charakteristické rysy. Cílem práce je s pomocí dvou zvolených výzkumných metod analyzovat kulturu základní školy. Metoda analýzy dokumentů je využita pro zmapování současného stavu kultury školy a zároveň slouží k vysvětlení výsledků vzešlých z použití druhé techniky, kterou je dotazníkové šetření. Na závěr práce jsou uvedeny doporučení vztahující se k problematickým oblastem kultury základní školy vyplývající z provedeného výzkumu.
Keywords: Organizační kultura; kultura školy; prvky; analýza dokumentů; výzkum kulturní mezery
Thesis title: Organizational culture of Primary school
Author: Vondráčková, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Králová, Tereza
Opponents: Bartoníčková, Renáta
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the organizational culture of primary school first on a theoretical base and subsequently goes into the applied form. The fundamental elements are processed on the basis of specialised literature in the theoretical part. On the basis of the above mentioned elements of organizational culture, emphasis is placed on its significance in the proper functioning of the organization. The methodological part presents particular methods used during the research and its characteristic features. The aim of the thesis is to analyse the culture of primary school by two chosen methods. The document analysis is used for mapping of a current condition of the primary school and simultaneously serves as an explanation of the outcome from second technique, which is a questionnaire construction. Recommendations referring to problematic areas of primary school culture emerging from the performed research are stated at the end of the thesis.
Keywords: culture gap survey; Organizational culture; school culture; elements; document analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 11. 2017
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 1. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63765/podrobnosti

Files for download

    Last update: