Multilevel marketing and direct sale

Thesis title: Multilevel marketing a přímý prodej
Author: Purchartová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hurt, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat systém a fungování multilevel marketingu (dále MLM) a přímého prodeje, jak jsou distributoři spokojeni s fungováním společnosti Amway a proč podnikají v odvětví MLM.Teoretická část práce představuje vymezení základních pojmů a obecné informace týkající se multilevel marketingu a přímého prodeje. Praktická část zkoumá MLM ve společnosti Amway, jak firma získává členy a zákazníky, jak funguje a v čem spočívá její úspěch. Analýza a vyhodnocení bude probíhat především na základě analýzy interních dokumentů a na základě rozhovorů se zaměstnanci a distributory společnosti Amway. Z průzkumu a z rozhovorů s distributory bude na závěr vytvořen souhrnný náhled na MLM a na to, proč je tento druh podnikání zajímavý a unikátní.
Keywords: sítový marketing; Multilevel marketing; přímý prodej; Amway; network marketing; motivace
Thesis title: Multilevel marketing and direct sale
Author: Purchartová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hurt, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the system and function of a multilevel marketing (MLM) and direct sales of the Amway company. Why are distributors satisfied with company´s function and why do they do business in the MLM field? An analysis of MLM techniques and functioning within the Amway company will be conducted, providing answers to the following questions – how the company gains new members and customers and what is essential for the success of it.Analysis and it´s evaluation will be based mainly on information accessible from company´s internal documents, interviews with company´s employees and distributors. First part of this piece of work will represent a demarcation of basic terms and general information in the field of the MLM and direct sales. In the practical part an analysis of the multilevel marketing techniques applied within the Amway company will be conducted, together with the research of the company´s distributor satisfaction. As a conclusion, the overall problematics will be summarized together with an evaluation of the previously conducted analysis and (distributors satisfaction) survey.
Keywords: Amway; network marketing; motivation; Multilevel marketing; direct sale

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2017
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 30. 5. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63238/podrobnosti

Files for download

    Last update: