Business plan - platform for Czech products

Thesis title: Podnikatelský plán – platforma pro české výrobky
Author: Trčková, Ivana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Krejčová, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku sestavovánípodnikatelského plánu na platformu sdružující české výrobcea designéry z různých oblastí, která funguje jako vyhledávača PPC marketingový nástroj pro tyto výrobce. Práce je rozdělena do dvoučástí, a to teoretické, která popisuje specifika a požadavky tvorbypodnikatelkého plánu a praktickou, jež tyto požadavky aplikujena konkrétní podnikatelskou příležitost. Součástí praktické částije výzkum trhu zaměřený na konkureční platfomy, marketingovástrategie zvolené platformy, vytvoření business modelu a z něhovyplývající finanční plán. Cílem této diplomové práce je shrnutí teoriepotřebné k sestatvování podnikatelského plánu, konkrétní vypracováníplánu na vybranou podnikatelskou příležitost a také zhodnoceníživotaschopnosti a proveditelnosti tohoto projektu.
Keywords: kvantitativní výzkum; online platformy; české výrobky; e-commerce; podnikatelský plán
Thesis title: Business plan - platform for Czech products
Author: Trčková, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Krejčová, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on compiling a business plan for a platform connecting Czech manufacturers and designers from different areas which works as search engine and a PPC marketing tool for these producers. The thesis is divided into two parts, the theoretical, which describes the specifics and requirements of creating a business plan and the practical application of these requirements to a particular business opportunity. Practical part consists of market research focused on competitive platforms, the marketing strategy of the chosen platform, the creation of business model and financial plan. The aim of this diploma thesis is to summarize the theory of the business plan, the concrete elaboration of the plan for the selected business opportunity as well as the evaluation of the feasibility of the project.
Keywords: business plan; online platforms; e-commerce; czech market; market research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2017
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 13. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63012/podrobnosti

Files for download

    Last update: