HR Marketing and Employer Branding

Thesis title: Personální marketing a employer branding
Author: Fuková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Legnerová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat činnosti personálního marketingu a employer brandingu ve vybrané společnosti a na základě této analýzy navrhnout doporučení a opatření vedoucí k zefektivnění a optimalizaci těchto činností. První část této práce analyzuje probíhající změny v lidském kapitálu a nabízí teoretická východiska pro oblasti HR marketingu a employer brandingu. Tato část práce vychází z rešerše poznatků z české i cizojazyčné literatury a odborných článků. V druhé části práce je popsána společnost L’Oréal Česká republika s.r.o. a její aktivity v oblasti HR marketingu a employer brandingu. Součástí je rovněž situační analýza společnosti popisující spokojenost jejích zaměstnanců či její postavení na trhu práce a dotazníková šetření zaměřená na studenty a absolventy vysokých škol a současné zaměstnance společnosti. Na základě poznatků získaných analýzou jsou v závěru práce uvedeny návrhy pro optimalizaci HR marketingových a employer brandingových činností ve vybrané společnosti.
Keywords: Značka zaměstnavatele; Personální marketing; Employee Value Proposition
Thesis title: HR Marketing and Employer Branding
Author: Fuková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Legnerová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this diploma thesis is analyze HR marketing and employer branding activities of chosen company and based on this analysis suggest recommendations and steps leading to improvement and optimization of these activities. In the first part, it analyzes ongoing changes in human capital and offer theoretical foundations for HR marketing and employer branding areas. This part of the thesis is based on specialized literature, periodicals and electronic resources. The second part decribes chosen company L’Oréal Česká republika s.r.o. and it‘s HR marketing and employer branding activities. Part of the practical part of the thesis is also situational analysis focused on current employees satisfaction and company‘s position on the labour market and own research. In the conclusion of this thesis are based on findings gained through analysis introduced suggestions and improvement proposals leading to ompimization of HR marketing and employer branding activities in chosen company.
Keywords: Human Resources Marketing; Employer Branding; Employee Value Proposition

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2017
Date of submission: 14. 5. 2018
Date of defense: 20. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62570/podrobnosti

Files for download

    Last update: