Strategic analysis Zara

Thesis title: Strategic analysis Zara
Author: Sharipova, Alima
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Pernica, Karel
Thesis language: English
Abstract:
The subject of the bachelor’s thesis is the main brand of the fashion apparel retailer Inditex – ZARA. The purpose of the thesis is to execute a strategic analysis of economic activity of the company, assess the efficiency of the current strategy and elaborate on recommendations and suggestions aimed at enhancing the strategy of the organization. ZARA is fast fashion (clothing and accessories) retailer headquartered in Spain. The bachelor thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part involves the fundamental principles of business strategy, and methodological tools employed in conducting the strategic analysis. The practical part describes the organization, its economic activity as well as its financial performance. Additionally, the second part of the thesis includes the detailed strategic analysis of Zara based on methodology and strategic tools studied in theoretical part of the thesis.
Keywords: Zara; Inditex; Fashion retailer; Strategy ; Strategic analysis
Thesis title: strategická analýza společnosti Zara
Author: Sharipova, Alima
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Pernica, Karel
Thesis language: English
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je hlavní značka maloobchodního prodejce módních oděvů Inditex - ZARA. Cílem práce je provést strategickou analýzu ekonomické aktivity společnosti, zhodnotit efektivitu stávající strategie a vypracovat doporučení a návrhy zaměřené na posílení strategie organizace. ZARA je rychlá móda (oblečení a doplňky), maloobchodník se sídlem ve Španělsku.Bakalářská práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část zahrnuje základní principy obchodní strategie a metodologické nástroje používané při provádění strategické analýzy. Praktická část popisuje organizaci, její hospodářskou činnost a její finanční výkonnost. Druhá část práce dále obsahuje podrobnou strategickou analýzu společnosti Zara na základě metodiky a strategických nástrojů studovaných v teoretické části práce.
Keywords: strategická analýza; Zara ; Inditex

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Corporate Finance and Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 1. 2018
Date of submission: 15. 5. 2018
Date of defense: 19. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64498/podrobnosti

Files for download

    Last update: