Luxury fashion marketing to millennials

Thesis title: Fashion marketing luxusních značek se zaměřením na generaci millennials
Author: Pham, Quynh Trang
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Svět luxusní módy dnes zažívá jednu z největších transformací za posledních několik desítek let, a to zejména kvůli nestabilní ekonomické situaci, změně geografického rozložení spotřebitelů a nové generaci millennials. Tato práce se proto zaměřila na popis současného trhu s luxusní módou a na nalezení možností orientace marketingu luxusních módních značek směrem k této mladé kupní síle. Na základě teoretických poznatků z odborné literatury a reportů bylo provedeno vlastní šetření, které se zabývalo chováním pěti vybraných luxusních módních značek v online prostředí, dále postoji a názory výzkumného souboru millennilas na luxus a luxusní módní značky a segmentací českých millennials podle jejich vztahu k módě a odívání. Použitými výzkumnými metodami zde byla webová analytika a obsahová, faktorová, shluková a kontingenční analýza.
Keywords: fashion marketing; luxus; luxusní módní značky; millennial; generace Y
Thesis title: Luxury fashion marketing to millennials
Author: Pham, Quynh Trang
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The world of luxury fashion is currently experiencing one of its biggest transformations over the last few decades, which is caused mainly by volatile economics situation, the change in geographical distribution of luxury consumers and new millennial generation. Therefore the purpose of this work was to describe the current luxury fashion market and to find the possible options for luxury fashion marketing when targeting this young purchasing power. On the basis of the theoretical knowledge from literature and reports, we conducted researches, which was focused on the behavior of 5 selected luxury fashion brands in the online environment, the attitudes and opinions of the selected millennilas on luxury and luxury fashion brands and the segmentation of Czech millennials according to their attitudes towards fashion and clothing. For those researches web analytics and content, factor, cluster and pivot table analyzes were used.
Keywords: fashion marketing; millennial; luxury; luxury fashion brands; generation Y

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2017
Date of submission: 15. 5. 2018
Date of defense: 12. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64183/podrobnosti

Files for download

    Last update: