Analysis of purchasing behavior of Internet users in the sporting goods market

Thesis title: Analýza kupního chování uživatelů internetu na trhu sportovního zboží
Author: Peklová, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Kružík, Marika
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je kupní chování uživatelů internetu se zaměřením na trh sportovního zboží. Hlavním cílem práce je zhodnocení tohoto kupního chování. Dílčím cílem je pak srovnání největších českých e-shopů se sportovním zbožím. Provedený výzkum se skládá z kvalitativní metody hloubkových rozhovorů, kvantitativních dotazníkových šetření a analýzy sekundárních zdrojů, čímž poskytuje pohled na problematiku z různých pohledů. Na základě vlastního šetření a zpracování sekundárních dat je provedena analýza online nákupní chování na trhu sportovního zboží a porovnány největší české internetové obchody nabízející sportovní zboží. V závěrečné části práce jsou na základě závěrů výzkumu vyvozena doporučení pro e- shop Intersport.
Keywords: sportovní zboží; prodejci sportovního zboží; kupní chování; nakupování na internetu
Thesis title: Analysis of purchasing behavior of Internet users in the sporting goods market
Author: Peklová, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Kružík, Marika
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the purchasing behavior of Internet users, with main focus put on the sporting goods market. The main goal of the thesis is to evaluate this purchasing behavior. The secondary goal is to compare the largest Czech e-shops with sporting goods. The research is composed of qualitative in-depth interview, quantitative questionnaire surveys methods and analysis of secondary sources, providing a view of the problems of the purchasing behavior from different perspectives. Based on the primary survey and analysis of secondary sources it identifies the online purchasing behavior in the sporting goods market. The conclusion of the practical part includes the evaluation of the largest sporting goods retailers. Based on the findings, particular recommendations are provided for the e-shop Intersport.
Keywords: sporting goods retailers; purchasing behavior; online shopping; sporting goods

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2017
Date of submission: 15. 5. 2018
Date of defense: 19. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64129/podrobnosti

Files for download

    Last update: