Marketing plan of a firm doing business in the field of services

Thesis title: Marketingový plán firmy podnikající v oboru služeb
Author: Florián, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Účelem této diplomové práce je zpracovat marketingový plán pro nový zábavní park. Práce je rozdělená na část praktickou a část teoretickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé části struktury marketingového plánu. Samostatná kapitola je věnována marketingu na internetu, kde je analyzován jeho rostoucí význam a reklamní online kanály. Hlavním cílem praktické části je připravit komplexní marketingový plán, jehož součástí je návrh tržních segmentů a příprava komunikační strategie. Druhým cílem je samotná realizace tohoto plánu a posledním cílem je vyhodnocení výsledků jednotlivých reklamních kampaní. Strategie marketingové komunikace je založená na online marketingu.
Keywords: marketingový mix; marketing na internetu; marketingový plán; marketingová strategie
Thesis title: Marketing plan of a firm doing business in the field of services
Author: Florián, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this diploma thesis is to elaborate a marketing plan for a new amusement park. The thesis is divided into practical and theoretical part. The theoretical part explains individual parts of the marketing plan structure. A separate chapter is devoted to marketing on the internet, where its growing importance and online advertising channels are analyzed. The main goal of the practical part is to prepare a complex marketing plan, which includes a design of market segments and preparation of a communication strategy. The second goal is an implementation of this plan itself and the final goal is an evaluation of the individual advertising campaigns results. Marketing communication strategy is based on online marketing.
Keywords: marketing mix; marketing strategy; marketing on the internet; marketing plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2017
Date of submission: 16. 5. 2018
Date of defense: 6. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62739/podrobnosti

Files for download

    Last update: