Retraining as the option of the further education for chosen professions at the labour market

Thesis title: Rekvalifikace jako forma dalšího vzdělávání vytypovaných profesí na trhu práce
Author: Vrbová, Diana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krpálková Krelová, Katarína
Opponents: Krpálek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je seznámit čtenáře s rekvalifikací jako s jednou z forem dalšího vzdělávání. V rámci teoretické části je rekvalifikace zasazena do kontextu Strategie celoživotního učení. Je zde uveden dvojí pohled na rekvalifikaci. Nejprve z pohledu jednotlivce či instituce, která se rozhodne, že chce realizovat rekvalifikační kurzy. A v druhé části z hlediska účastníků. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru. Cílem výzkumu je seznámit se s životními příběhy respondentů, které je dovedly až k samotné rekvalifikaci, identifikovat důvody k rekvalifikaci, očekávaný budoucí přínos a informační kanály.
Keywords: rekvalifikace; profesní kvalifikace; Strategie celoživotního učení; počáteční vzdělávání; další vzdělávání ; důvody k rekvalifikaci; informační kanály
Thesis title: Retraining as the option of the further education for chosen professions at the labour market
Author: Vrbová, Diana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krpálková Krelová, Katarína
Opponents: Krpálek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to introduce retraining as one of many options of further education. In the theoretical part, the retraining is put into context of The Strategy of Lifelong Learning. There are introduced two points of view on this issue. Firstly, from the side of the institution or the person who decides to organize the retraining. In the second part, from the participant's perspective. The practical part is dedicated to qualitative research done by semistructured interview. The purpose of the research is to introduce respodent's life stories, which led them to the retraining. The goal is to identify reasons of taking a retraining, participant's expectations and information channels.
Keywords: vocational qualification; retraining; initial education; motives for retraining; information channels; further education; The Strategy of Lifelong Learning

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Vzdělávání v ekonomických předmětech
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Economic Teaching Methodology

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2017
Date of submission: 28. 5. 2018
Date of defense: 13. 6. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63424/podrobnosti

Files for download

    Last update: